Son zamanlarda oldukça büyük gelişme gösteren turbo teknolojisi ile birlikte motorlardan daha fazla verim alınması ve daha fazla güç sağlanması mümkün olabilmektedir. Öyle ki 1.0 litrenin altındaki motor hacimlerinden de 1 tonun üzerindeki otomobillere yetecek düzeyde güç elde edilebilmektedir.
Turbolar genel olarak teknolojilerine ve adet sayılarına göre sınıflandırılmaktadır. Çeşitli turbo tipleri ise şu şekildedir;
Flanş tipi ve turbo büyüklüğüne göre sınıflandırma kısaca turbonun emdiği hava oranına ve egzoz manifolduna birleştiği flanşın tipine göre yapılır. Bu sınıfta 2 tip turbo bulunur.
Kaymalı Yataklı (Rulmansız) : En ucuz turbo olma özelliğinin yanı sıra kullanımı yaygındır.
Rulmanlı: Bu turboda bulunan rulmanlar sürtünmeyi azaltarak hareketi kolaylaştırmaktadır.
Turbo adedi ve teknolojisine göre 4 çeşit turbo bulunur.
1 adet Turbo: Bu turbo tipinde motor silindirlerinden dışarı atılacak olan egzoz gazları manifoltda toplanarak tek bir turbo üstünden geçerek güç üretmektedir.
Turbo (Single Turbo): Bir adet turbonun ve farklı kanatçık ve salyangoz teknolojisin bulunmadığı en basit turbo çeşididir.
Değişken Geometrili Turbo: Egzoz gazının düşük devirlerde basıncını yükseltmek amacıyla açılıp kapanan kanatçıkların bulunduğu turbo sistemidir.
Çift Kanallı Turbo (Bölünmüş Kanallı - Twin Scroll Turbo - Divided Turbo)
İki adet çift turbo bulunur. Bunlar;
Bi - Turbo (Sequential - Sıralı turbo): Bir tane küçük ve bir tane de büyük turbo olur.
Twin Turbo (İkiz-Parallel- Paralel turbo): Birbirleriyle büyüklükleri aynı olan iki adet turbo bulunur.
Üçlü Turbo (Tri-Turbo): Genellikle Bi-Turbo sistemlere 1 tane daha küçük turbo eklenmesiyle oluşur.
Dörtlü Turbo (Quad-Turbo): Büyüklükleri aynı olan 4 adet turbodan meydana gelmektedi. Bu sistem 8 litre W16 motora sahip olan Bugatti Veyron modelinde kullanılmıştır.
Ve Elektrikli Turbo.