Hamilelik döneminde nasıl beslenilmeli?

2018-02-21 13:47:53

Hamile kadınların yeterli protein, enerji, vitamin ve mineral alması doğacak bebeğin sağlığı açısından oldukça önemlidir.

Normal bir hamilelik sürecinde annenin ortalama yaklaşık 8-12 kg alması beklenir. Bu artışı sağlayabilmek için annenin ek olarak günlük 20 gr. protein, 15-20 mg. demir, 500 mg. kalsiyum ve ortalama 300 kalorilik enerji alması gereklidir.

Tahıllar: Enerji ve B grubu vitaminleri içeren bu grup, gelişim açısından oldukça faydalıdır.

Et, yumurta, kurubaklagil grubu: Beyin, kas, kemik ile dişlerin gelişimi açısından oldukça önemli olan bu grup, aynı zamanda protein ve demir kaynağıdır.

Süt ve süt ürünleri: Protein ve kalsiyum açısından zengin olan bu grup kemik gelişimine yardımcı olmaktadır.

Sebze ve meyveler: Bu grup gelişim açısından oldukça faydalıdır.

Yağlar ve şekerler: Bu grup enerji açısından oldukça faydalıdır. Ancak bu vitaminlerin fazla tüketilmesi aşırı kilo alımına yol açabilmektedir.