AKİT MENÜ

Eğitim

Çocuğunuzun duygusal zekasını geliştirmek için...

Çocukların mutlu, empati sahibi ve sorumluluk duygusunu bilen biri olarak yetiştirmek için duygusal zeka önemlidir.

1

Çocukların mutlu, empati sahibi ve sorumluluk duygusunu bilen biri olarak yetiştirmek için duygusal zeka önemlidir.

2

Çocuğun duygularını ifade etmesine olanak sağlamak için de ona zaman ayırmak, onu dinlemek ve bir sanat dalıyla uğraşmasına yardımcı olmak gerekir.

3

Uzman Psikolog Nazende Ceren Öksüz, çocukların gelecekte daha sağlam ilişkiler kurabilmesi için duygusal zekanın çok önemli olduğuna dikkat çekiyor.

4

Çocuğun duygusal zekasının geliştirilmesinin mümkün olduğunu söyleyen Nazende Ceren Öksüz, anne ve babaların çocuğunun duygularını ifade etmesi için fırsat vermesi gerektiğini söylüyor.

5

Öksüz, anne babaların için şu önerilerde bulundu: Çocuklar, duygularının çeşitliliğini ne kadar belli ederse o kadar duygularını fark eden ve uygun şekilde ifade edebilen birey haline gelir.

6

Bu durumda çocukların sanatla uğraşmaları ve iç dünyalarını bu yolla ifade edebilmeleri açısından önemlidir.

7

Çocuğa özel zaman ayırmak, kendi psikolojisinin olumlu yönlerini fark etmesine imkan sağlayacağı için duygusal zekaları gelişir.

8

Duygusal zekaları %20 arttı - Öksüz, dünya genelinde Pozitif Psikoloji uygulamalarıyla çocukların duygusal zekalarının arttığını belirtiyor.

9

Öksiz, geçen dönem gerçekleştirdikleri pilot çalışmasında 15 çocuğa bir eğitim-öğretim yılı boyunca pozitif psikoloji uygulamaları yaptıklarını belirterek, çocukların duygularını ifade edebilmeleri, duygu okuma becerileri, sosyal ortamlarda daha girişken olma, yardımseverlik, kişilerarası iletişimleri besleyen,​ olumlu yönde etkileyen bir takım becerileri geliştirmelerine imkan verdiğini açıklıyor.

10

Çalışmada çocuklara zaman yönetimi, stres yönetimi, öfke kontrol becerileri gibi sahip olmaları gereken pek çok becerinin geliştirilmesi imkan verilen birtakım oturumlar gerçekleştirilmiş.​

11

Düzenlenen oturumlarda çocukların duygusal zekalarında %20 oranında artış gözlemlenmiş. Bunun yanı sıra çocukların yaşam doyumları ve problem çözme becerilerinde de artışlar gözlemlenmiş.

12

Aynı özellik ve yaşa sahip bir başka gruba hiç uygulama yapılmadan aynı ölçümleri gerçekleştirdiklerini ancak farklı sonuçlar elde ettiklerini söyleyen Öksüz, "Pozitif psikoloji uygulamaları yapılmayan çocuklarda problem çözme ve yaşam doyumlarından zamanla düşme gerçekleşti.

13

Bunun da nedeni çocukların Teog döneminde olmasıydı. Sınav, onlar için sorun olabilecek bir stresle baş ettikleri sorumluluktu. Pozitif psikoloji uygulamaları sonucunda bazı çocuklar zorlu süreçten daha güçlenerek çıkarken bu uygulamayı gerçekleştirmediğimiz çocuklar, maalesef problem çözme ve yaşam doyumlarında düşüş olduğunu gözlemledik" diye konuştu.