AKİT MENÜ

Otomotiv

İkinci el otomobil pazarı hız kazandı! Yatırım değil, ihtiyaç odaklı alım dönemi başladı

Güncelleme Tarihi:

İkinci el otomobil pazarı, 2025 ile birlikte hareketlenmeye başladı. Fiyatların daha fazla düşmeyeceğine inanan tüketiciler, ihtiyaç odaklı alıma yöneliyor. Bayram öncesi artan talep ve döviz kurundaki yükselişin ikinci ele yansımaması, pazarı canlandırıyor.

11

İkinci el otomobil pazarı, 2025 ile birlikte hareketlenmeye başladı. Fiyatların daha fazla düşmeyeceğine inanan tüketiciler, ihtiyaç odaklı alıma yöneliyor. Bayram öncesi artan talep ve döviz kurundaki yükselişin ikinci ele yansımaması, pazarı canlandırıyor.

12

İkinci el araç piyasasının önde gelen kurumsal oyuncularından Otomerkezi.net, ikinci el otomobil sektöründeki güncel durumu değerlendirdi. Şirketin CEO’su Muhammed Ali Karakaş, mart ayının ortasından itibaren artışa geçen talebin, Kurban Bayramı öncesinde daha da hız kazandığını belirtti.

13

Karakaş, tüketicilerin artık fiyatların daha fazla düşmeyeceğine ikna olduğunu ve bu algının satışlara doğrudan yansıdığını ifade etti. Son iki yılı durgun geçiren ikinci el pazarı, 2025 yılıyla birlikte toparlanma sinyalleri veriyor. Tüketiciler, fiyatların mevcut seviyelerden daha fazla gerilemeyeceği beklentisiyle ikinci el otomobillere yöneliyor.

14

Sıfır kilometre araçlardaki fiyat artışlarının ve döviz kurundaki yükselişin henüz ikinci el fiyatlarına tam olarak yansımamış olması da bu talep artışında etkili oluyor. Bu durum, ikinci el araçları daha cazip bir alternatif haline getiriyor.

15

Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Otomerkezi.net CEO’su Muhammed Ali Karakaş, ikinci el araçların artık yatırım amacıyla değil, tamamen ihtiyaç doğrultusunda satın alındığına dikkat çekerek şu değerlendirmeyi yaptı:

16

“Geçmişte yatırım aracı olarak görülen ikinci el otomobiller, bugün tamamen bir ihtiyaç doğrultusunda satın alınıyor.

17

Tüketiciler artık bu hesapla hareket ediyor. Özellikle yılbaşından bu yana döviz kurundaki artışın ikinci ele yansımamış olması, ikinci el otomobili cazip kıldı. Bu tablo, talebin yaz döneminde daha da artacağını gösteriyor.”

18

2025 yılı başında pazarda satışa sunulan otomobil, SUV ve hafif ticari araç sayısı 1 milyonun üzerindeyken, bu rakam bugün itibarıyla 750 bin seviyelerine gerilemiş durumda. Bu da önemli bir satış hacmine ulaşıldığını ve satın alınan araçların büyük ölçüde nihai kullanıcılar tarafından tercih edildiğini ortaya koyuyor.

19

Karakaş, bu tabloyu, ikinci elde yatırım motivasyonunun yerini ihtiyaç odaklı alımlara bıraktığının somut bir göstergesi olarak değerlendiriyor.