AKİT MENÜ

Dünya

Otomobil devi saç baş yoldurdu: Bazı müşteriler mahkemeye gitti!

Daha önce geri çağırma programı başlatan otomobil devi, onarmasına rağmen motor sorunları nedeniyle bu kez davalık oldu.

2

Daha önce geri çağırma programı başlatan otomobil devi, onarmasına rağmen motor sorunları nedeniyle bu kez davalık oldu.

3

Dünyanın en iyi markası da olsa otomobil şirketleri yıl içerisinde en az bir kez de olsa geri çağırma yapıyor. Gelecekte kullanıcılara sorun yaratmaması için yapılan bu geri çağrılmalara araçların sorunları giderilirken, bunlar garanti dahilinde yapılıyor.

4

Japon otomobil şirketleri genelde çok fazla sorunla gündeme gelmez. Ancak otomobil pazarında yaşadığı zorluklarla adından söz ettiren Nissan, geri çağırma programına dahil ettiği otomobilleriyle bir kez daha saç baş yoldurdu.

5

Haziran ayında bazı modellerde tespit edilen motor sorunu nedeniyle Nissan, VC-Turbo motorlarındaki problem nedeniyle geri çağırma başlatmıştı. Ancak bu motor sorunu nedeniyle araç sahipleri hareket halinde motorda duraklama, tiz vızıltı sesleri, rölantide zorlanma, stop etme, güç kaybı ve tamamen durma gibi sorunlar yaşadığını bildirdi.

6

Nissan ve Infiniti bu teknolojiyi ilk benimseyen markalardan. Ancak bir dönem yenilik olarak pazarlansa da, artık yaşanan problemler bu teknolojinin çok da verimli olmadığını gözler önüne seriyor.

7

Onarım yapılmasına rağmen sorun yaşamaya devam eden tüketiciler, soluğu mahkemede aldı. Toplu davada motorlarda ana yatak arızaları ve başka teknik sorunların bulunduğu öne sürülüyor. Ayrıca Nissan’ın bu kusuru bildiği ya da bilmesi gerektiği, ancak tüketicilerden gizlediği iddia ediliyor.

8

DÖRT ARAÇ SAHİBİ DAVACI OLDU

9

Açılan davada dört araç sahibi yer alıyor. Bunlardan biri olan Dennis Becker, 30 Mart 2024’te Florida Charlotte’taki Harbor Nissan bayisinden sıfır kilometre 2023 model bir Rogue satın aldı. Ancak yaklaşık 250 bin km yol katettikten sonra “Engine Malfunction Power Reduced Service Now” (Motor Arızası – Güç Azaldı, Servis Gerekli) uyarısı ile karşılaştığını söylüyor. Becker’in iddiasına göre araç durdu ve yeniden çalışmadı.

10

Becker, bayinin önce aracın aküsünü değiştirdiğini ancak sorunun çözülmediğini belirtti. Daha sonra motor kontrol modülüne yazılım güncellemesi yüklendi, fakat bu da işe yaramadı. Bir ay sonra aynı uyarı yeniden belirdi ve bayi bu kez egzoz gazı geri dönüşüm (EGR) valfini değiştirdi. Ancak Becker, Rogue’un hâlâ arızalı olduğunu ifade ediyor.

11

Öte yandan açılan toplu davada Nissan’ın, söz konusu arızayı garanti süresi dolana kadar reddettiği ya da kullanıcıları teşhis ve tamir masraflarını kendilerinin üstlenmeye zorladığı öne sürülüyor. Bu durumun, birçok müşteriyi aslında garanti kapsamında olması gereken yüksek maliyetli onarımları ceplerinden karşılamak zorunda bıraktığı iddia ediliyor./ kaynak: haber7