Teknoloji-Bilişim
ABD’nin düşen F-35 savaş uçağında şok eden 'Türkiye' detayı! Maalesef doğruymuş
Alaska'da düşen ABD Hava Kuvvetleri’ne (USAF) ait F-35 savaş uçağıyla ilgili herkesi şok eden Türkiye detayı ortaya çıktı.
Teknoloji-Bilişim
Alaska'da düşen ABD Hava Kuvvetleri’ne (USAF) ait F-35 savaş uçağıyla ilgili herkesi şok eden Türkiye detayı ortaya çıktı.
Alaska'da düşen ABD Hava Kuvvetleri’ne (USAF) ait F-35 savaş uçağıyla ilgili herkesi şok eden Türkiye detayı ortaya çıktı.
ABD Hava Kuvvetleri’ne (USAF) ait bir F-35A uçağının Ocak ayında Alaska’da düşmesine ilişkin kazanın, iniş takımlarındaki buzlanma ve hidrolik sıvısı sorunlarından kaynaklandığı açıklandı.
Pilot fırlatma koltuğunu kullanarak kurtuldu, uçak tamamen kullanılamaz hâle geldi ve kazanın maliyeti yaklaşık 196.5 milyon dolar oldu.
Kaza yapan F-35’in, Türkiye’nin sipariş ettiği ve üretim hattındayken USAF’a kaydırılan 24 uçaktan biri olduğu anlaşıldı. Türkiye’nin sipariş ettiği 18-0016 kuyruk numaralı uçak, USAF’a teslim edilerek 19-5535 numarasıyla kayıt altına alınmıştı.
Türkiye, F-35A uçakları için 2014 yılında sipariş vermişti. Ancak 2019 yılında Türkiye’nin Rusya’dan S-400 hava savunma sistemi alması üzerine ABD, Türkiye’yi F-35 programından çıkardı ve teslimatları durdurdu. ABD Savunma Bakanlığı, Türkiye’nin S-400 alımının F-35’lerin güvenliği için tehdit oluşturduğunu açıklamıştı.
Yakın zamanda yayımlanan rapora göre, uçak iniş takımlarında suyla kontamine olmuş hidrolik sıvısı nedeniyle buzlanma oluştu. Bu durum, F-35’in aviyoniklerinde bulunan otomatik yer operasyon modunun uçağın hâlâ havadayken iniş yapmış gibi algılanmasına yol açtı.
Pasifik Hava Kuvvetleri (PACAF) tarafından yayımlanan sınıflandırılmamış raporda kazanın temel nedeni olarak bu durum gösterildi.
Raporun özetinde şu bilgi yer aldı: “İlk kalkıştan sonra, kazaya karışan uçağın, burun iniş takımı (NLG) hidrolik sıvısının suyla kontamine olup donması nedeniyle düzgün bir şekilde geri çekilmedi; bu, burcun tam olarak açılmasını engelledi ve NLG’nin sola yatmasına yol açtı. Başlangıç kontrolleri tamamlandıktan sonra NLG hâlâ yaklaşık 17 derece sola dönüktü.”
KAYNAK: SAVUNMASANAYİST