Bu arada, Baykar yeni varyantları ileriye taşıyor: Ağustos 2025'te bir TB2T-AI 40.000 feet'e yükseldi ve uçak gemisi özellikli TB3, TCG Anadolu'dan operasyonel bir güverte olduğunu kanıtladı - ancak aynı bağımlılık zincirleri ve yaptırım riskleri devam ediyor.
Bir hatırlatma: yavaş, optik dronlar sadece sarf edilebilir etkinleştiriciler olarak işlev görür - savunmaların zayıf olduğu yerlerde yoğunlaşır ve elektronik savunmanın yoğun olduğu yerlerde kısıtlanır.
Yaptırımlar asıl tuzaktır. Emsaller açık: 2019 sonrası AB lisanslarının dondurulması, 2020 ABD CAATSA yaptırımları, 2020 Kanada kesintisi ve 2024'teki kısmi geri dönüş.
Pratikte, motorlar durur, taşıma barajları ve yazılım durur. Bir Yunan, (Güney) Kıbrıs veya İsrail krizinde, TB2'nin hizmet ağı, tam da Ankara'nın başka öncelikleri olduğunda duracaktır.