AKİT MENÜ

Otomotiv

Milyonlarca otomobil satan Ford'dan acı itiraf! Yeni düzeni kabul etmek zorunda kaldı

Güncelleme Tarihi:

Ford CEO’su Jim Farley, Çinli elektrikli araçların parçalarına ayrılması sürecinde karşılaştıkları mühendislik düzeyinin “şok edici” olduğunu söyledi. Uzmanlara göre bu açıklama, Çin’in elektrikli araç endüstrisindeki hızlı yükselişinin Batılı rakipleri zor durumda bıraktığını ortaya koyuyor.

2

Ford CEO’su Jim Farley, Çinli elektrikli araçların parçalarına ayrılması sürecinde karşılaştıkları mühendislik düzeyinin “şok edici” olduğunu söyledi. Uzmanlara göre bu açıklama, Çin’in elektrikli araç endüstrisindeki hızlı yükselişinin Batılı rakipleri zor durumda bıraktığını ortaya koyuyor.

3

ABD merkezli otomotiv devi Ford’un CEO’su Jim Farley, Tesla ve Çinli elektrikli araç (EV) üreticilerinin modellerini incelemek için yapılan teknik söküm çalışmaları hakkında çarpıcı değerlendirmelerde bulundu.

4

Farley, katıldığı bir podcast’te, “İlk Model 3 Tesla’yı ve ardından Çinli markaların elektrikli araçlarını parçalara ayırmaya başladığımızda çok duygulandım. Parçalarına ayırdığımızda gördüklerimiz gerçekten şok ediciydi.” ifadelerini kullandı.

5

Farley, bu analizlerin Ford’u derinden etkilediğini ve şirketin üretim anlayışında köklü değişikliklere gitme kararı almasına neden olduğunu belirtti.

6

CEO, otomotiv sektöründe rakip araçların parçalarına ayrılarak analiz edilmesinin olağan bir yöntem olduğunu ancak Çinli üreticilerin mühendislik kalitesinin “beklentilerin çok ötesinde” çıktığını söyledi.

7

Farley, “Mustang Mach-E modelimiz, Tesla Model 3’e kıyasla yaklaşık 1,6 kilometre daha fazla kabloya sahipti. Bu fark, verimlilikte ne kadar geride olduğumuzu açıkça gösterdi.” dedi.

8

Ford, 2022’de elektrikli araç operasyonlarını ayrı bir bölümde topladı. Ancak bu bölüm, 2024’te 5 milyar dolardan fazla zarar açıklarken, bu yıl da benzer bir tablo bekleniyor.

9

Farley, daha önce de Çinli elektrikli araçları “Batılı rakiplerinden çok daha üstün” olarak tanımlamış ve özellikle BYD gibi markaların küresel pazara “tamamen hakim olmaya başladığını” vurgulamıştı.

10

Haziran ayında yaptığı açıklamada ise, “Çin, elektrikli araç endüstrisinde liderliği ele geçirdi. Onların hızına yetişmek artık çok zor.” ifadelerini kullanmıştı.

11

Uluslararası Akıllı Araç Mühendisliği Derneği Genel Sekreteri Zhang Xiang, Farley’nin açıklamalarını Çin endüstrisinin ulaştığı noktayı gösteren bir örnek olarak değerlendirdi. Zhang, Global Times’a yaptığı açıklamada, “Ford’un söküm çalışmaları, Çin standartlarının artık küresel kıstas haline geldiğini gösteriyor. Çin’in rekabetçi tedarik zincirleri, ölçek ekonomileri sayesinde benzersiz maliyet avantajları yaratıyor.” dedi.

12

Çin Otomobil Üreticileri Birliği (CAAM) verilerine göre, Ekim ayında Çin’de satılan yeni enerji araçları (NEV), ülke genelindeki toplam araç satışlarının P’sini aştı. Bu oran, ülke tarihinde ilk kez bu seviyeye ulaşıldı. Aynı dönemde NEV ihracatı ,4 artarak 256.000 adede çıktı. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre ?,9’luk bir artış anlamına geliyor. Zhang Xiang, Çin’in elektrikli araç ihracatındaki bu büyümenin yalnızca iç pazarla sınırlı kalmadığını belirterek şu değerlendirmede bulundu: “Bu genişleme, küresel tüketicilere yüksek kaliteli ve uygun fiyatlı araçlar sunmakla kalmıyor, aynı zamanda elektrifikasyon sürecini hızlandırıyor. Yerel tedarik zincirlerinin oluşmasına ve özellikle gelişmekte olan ülkelerde istihdam yaratılmasına da katkı sağlıyor.”

13

Ford CEO’su Farley’nin açıklamaları, Çin’in teknolojik üstünlüğünün artık sadece üretim maliyetleriyle değil, tasarım, mühendislik ve verimlilik konularında da Batılı üreticileri zorladığını bir kez daha ortaya koydu. Otomotiv analistlerine göre, Çin’in bu ivmesi devam ederse, 2030’lu yıllarda küresel elektrikli araç pazarının yarısından fazlasını Çin merkezli markalar kontrol edebilir.