AKİT MENÜ

Ekonomi

Alman devinden beklenmedik Türkiye çıkışı: Yüzde 127 büyüdük ama pahalı olmaya başladı, düşüş gözlemliyoruz

Güncelleme Tarihi:

Türkiye'deki bazı otel ve işletmelerin açgözlülüğü sonrası tatil fiyatları artık yabancılara bile pahalı gelmeye başladı. Alman turizm devi Dertour Group CEO’su Christoph Debus, Türkiye'deki son durumla ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

1

Türkiye'deki bazı otel ve işletmelerin açgözlülüğü sonrası tatil fiyatları artık yabancılara bile pahalı gelmeye başladı. Alman turizm devi Dertour Group CEO’su Christoph Debus, Türkiye'deki son durumla ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

2

Turizm Güncel'de yer alan habere göre, Uluslararası Resort Turizm Kongresi’nde konuşan Dertour Group CEO’su Christoph Debus, 2022-2026 yıllarında şirketin Türkiye’de yüzde 127 büyüme kaydettiğini ve 2026 yılında Türkiye’de 3 otel daha açacaklarını açıkladı.

3

Debus, Türkiye’ye ilişkin değerlendirmelerinde ülkenin “güzelliği, kültürel zenginliği ve misafirperverliğinin ilk günden itibaren kendisini etkilediğini” söyledi. Son 20 yıldır profesyonel sebeplerle Türkiye’ye geldiğini belirten Debus, “Burada sizinle konuşabildiğimi, bu sahnede olduğumu hiç hayal etmezdim. Dertour Grubu’nun CEO’su olarak bu fırsat bana verildiği için çok mutluyum” dedi.

4

Debus, Türkiye’nin son yıllarda şirket için en büyük turizm merkezlerinden biri konumuna geldiğini anlatarak, Dertour Group’un “Avrupa’nın en büyük ikinci turizm şirketi olduğunu” vurguladı. 16 marka arasında Türkiye’de birinci sırada yer aldıklarını söyleyen Debus, Almanya’daki en büyük dağıtım şirketlerinden biri olan REWE ile çalıştıklarını ve bu yıl Hotelplan Group’un da başına geçtiklerini hatırlattı. Hotelplan Group’un İsviçre’nin en büyük turizm gruplarından biri olduğunu ifade etti.

5

Debus, 2022-2026 arasında globalde yüzde 17 büyüme kaydettiklerini; Türkiye’de ise 2022’den bu yana yüzde 127 büyüdüklerini açıkladı. Türkiye’ye 1,3 milyon misafir getirdiklerini belirten Debus, bunun yüzde 70’ten fazlasının Almanya’dan geldiğini söyledi. İskandinavya pazarında da büyümeye devam ettiklerini ekledi. Misafir memnuniyeti açısından Türkiye’nin küresel ölçekte altıncı, Avrupa’da ise ikinci sırada yer aldığını vurguladı.

6

Maliyet artışlarının baskı oluşturduğunu belirten Debus, Türkiye’nin diğer destinasyonlara kıyasla pahalı bir destinasyon olmaya başladığını ve seyahatlerde düşüş gözlemlediklerini söyledi. “Dünyada gördüğümüz ve değiştirmek istediğimiz bir durum bu. Sizlerle birlikte büyümek istiyoruz” diye konuştu.

7

Debus, Dertour Group’un dünya genelinde 120 otel işlettiğini ve franchise modeliyle faaliyet gösterdiğini hatırlatarak, Türkiye’de 7 otellerinin bulunduğunu ve hepsinin başarılı şekilde çalıştığını söyledi. Türkiye’de Sentido ve Calimera markalarıyla faaliyet gösterdiklerini aktaran Debus, önümüzdeki yıl Türkiye’de üç yeni otel açacaklarını duyurdu: Sentido Serre Resort, Sentido Luna Vista ve Sentido Palmeras Lumare.