Ekonomi
Shaun Morton 'farkettiler' diyerek kötü haberi verdi: Türkiye'yi bırakıp Mısır'ı seçebilirler
On The Beach Group CEO’su Shaun Morton, İngilizlerin Türkiye yerine Mısır'a gidebileceğini açıklayarak kötü haberi verdi.
Ekonomi
On The Beach Group CEO’su Shaun Morton, İngilizlerin Türkiye yerine Mısır'a gidebileceğini açıklayarak kötü haberi verdi.
On The Beach Group CEO’su Shaun Morton, İngilizlerin Türkiye yerine Mısır'a gidebileceğini açıklayarak kötü haberi verdi.
Turizm Güncel'de yer alan habere göre, On The Beach Group CEO’su Shaun Morton, Uluslararası Resort Turizm Kongresi kapsamında düzenlenen “İngiltere Turizm Pazarının Geleceği: Talep, Trendler ve Türkiye’nin Konumu” başlıklı oturumda sunum gerçekleştirdi.
Şirketlerinin otel veya havayolu işletmediğini ancak İngiltere’de en çok tatil seçeneği sunan firma olduklarını ifade eden Morton, “Milyonlarca uçak ve otel seçeneği sunuyoruz. Bunu teknoloji sayesinde yapıyoruz ve ortaklarla çalışıyoruz. İngiltere’de en büyük 6’ncı tur operatörüyüz. Son 5 yıl içinde odağımız büyüme üzerine oldu. Emirates ile ortaklık kurduk ve Dubai’de faaliyete başladık. 2020’de İngiltere’den Türkiye’ye operasyonlarımıza başladık. Türkiye bizim en büyük oda kaynağımız. Şu anda 2 milyon kişinin seyahatine aracılık ediyoruz. Operasyonel zorluk ve riskimiz diğer tur operatörlerine göre daha az. Bu şekilde pazarda ciddi bir pay alıyoruz. 2025’te 1 milyar 230 milyon pound gelir elde ettik.” dedi.
Morton, Türkiye’nin İngiltere pazarında gösterdiği başarılara dair şunları paylaştı: “2019’da 2,2 milyon olan İngiltere’den Türkiye’ye planlanan koltuk sayısı 2026’da 4,4 milyona, 2029’da ise 7 milyona ulaşacak. SunExpress’in İngiltere ve İrlanda’daki pazar payı 2019’da yüzde 1 iken, 2025’te yüzde 22’ye yükseldi ve 2026’da yüzde 24’e çıkacak.”
Türkiye’deki otel ve hizmet kalitesine de dikkat çeken Morton, “Otellerinizin kalitesinin ve sunulan hizmetin eşi benzeri yok. Şimdiden 2026 yaz sezonu için yatırımlarımıza başladık. Türkiye’ye daha fazla seyahat edilmesini istiyoruz. Türkiye satışlarının yüzde 70’i her şey dahil otellerden oluşuyor; bunların yüzde 65’i 5 yıldızlı her şey dahil oteller.” dedi.
Morton, “Müşterilerimize en fazla seçeneği sunuyoruz. Tekrar müşteri oranımız yüzde 55; bu sene geri dönüşlerimiz çok iyi oldu. Müşterilerimiz seçenek, kafa dinginliği ve teknoloji deneyimi istiyor. Bu, memnuniyetin yüzde 75’in üzerine çıkmasına neden oluyor.” dedi.
Morton, Türkiye’nin İngiltere pazarı için neden bu kadar başarılı olduğunu ise şöyle özetledi: “Türkiye’ye yapılan seyahatlerde dört kat artış sağladık. Türkiye’de satılan turların yüzde 86’sı her şey dahil konseptinde. Müşterilerimizin yüzde 70’i her şey dahil filtrelemesi yapıyor, yüzde 95’i 4-5 yıldızlı otel filtreliyor. İngiltere pazarı Türkiye tarafından domine edilmiş durumda. 7 günlük Türkiye turları 2022’de ortalama 2 bin 300 sterlin iken 2025’te 2 bin 987 sterline, 2026 tahmini ise 3 bin 300 sterlin civarında.
Mısır’da müşterilerimizin yüzde 99’u her şey dahil otel rezervasyonu yapıyor. Türkiye’deki fiyatlar Mısır’a göre yüksek ve müşteriler bunu fark etmiş durumda. Bu nedenle 2026’da İngilizlerin Mısır talebi artabilir.”