AKİT MENÜ

Dünya

ABD, Çin'in avcı uçağından çekiniyor! F-47'ye güveniyorlar

Güncelleme Tarihi:

Savunma analisti Christian D. Orr, ABD Hava Kuvvetlerinin mevcut F-22 ve F-35 filosunun yaşlandığını ve Çin’in J-20 ile yakaladığı avantajı dengelemek için F-47 Next Generation Air Dominance (NGAD) programına ihtiyaç duyduğunu vurguladı.

2

Savunma analisti Christian D. Orr, ABD Hava Kuvvetlerinin mevcut F-22 ve F-35 filosunun yaşlandığını ve Çin’in J-20 ile yakaladığı avantajı dengelemek için F-47 Next Generation Air Dominance (NGAD) programına ihtiyaç duyduğunu vurguladı.

3

Christian D. Orr’un değerlendirmesinde, dünyanın en iyi hava üstünlüğü uçağı olarak kabul edilen F-22 Raptor’ın artık iki on yılı geride bıraktığına dikkat çekiliyor.

4

2009’da dönemin Savunma Bakanı Bob Gates’in üretimi 187 adetle sınırlaması nedeniyle Raptor filosunun bugün ciddi bir sayı problemi yaşadığı ifade ediliyor.

5

Orr’a göre F-35 Lightning II her ne kadar yüksek teknoloji bir platform olsa da sahada bazı kırılganlık işaretleri gösteriyor. Analist, mart ayında bir F-35’in Husilerin fırlattığı karadan havaya füzeden son anda kurtulmasını bu duruma örnek olarak gösteriyor.

6

Bu tablo, ABD Hava Kuvvetlerinin “mevcut başarılarına güvenerek rehavete kapılmaması” gerektiğini ortaya koyuyor.

7

Çin’in 5. nesil avcı uçağı J-20 Weilong, özellikle hız ve menzil gibi kritik başlıklarda ABD’nin mevcut platformlarına karşı avantaj sağlıyor: Muharebe menzili: J-20 1.100 deniz mili – F-35 760 nm – F-22 750 nm. Orr’a göre bu tablo, ABD’nin yeni nesil bir hava üstünlüğü platformunu artık zorunlu kılıyor.

8

Henüz gizlilik nedeniyle tüm teknik özellikleri açıklanmayan F-47 NGAD’in Mach 2’nin üzerinde hızlara, en az 1.000 deniz mili muharebe yarıçapına ve artırılmış yük kapasitesine sahip olacağı tahmin ediliyor. Bu özelliklerle uçağın, J-20’nin mevcut avantajlarını ortadan kaldırması hedefleniyor. NGAD, mevcut 5. nesil uçaklara göre daha uzun süre havada kalabilen, daha geniş görev yelpazesine sahip bir platform olarak planlanıyor.

9

Orr, Pekin yönetiminin kendi 6. nesil savaş ve bombardıman uçaklarını — Chengdu J-36 ve Xi'an H-20 — geliştirmekte olduğunu hatırlatarak, ABD’nin etkili bir hava-hava sistemi geliştirmemesi durumunda “vahim bir ihmal” yaşanacağını belirtiyor.

10

ABD Savunma Bakanı Pete Hegseth’in F-47 anlaşmasının duyurulduğu gün yaptığı açıklama analizde geniş yer buluyor. Hegseth, kararın yalnızca Amerikan sanayisine değil, aynı zamanda “ordu içindeki savaşçı ruhunun yeniden canlandırılmasına” hizmet edeceğini söylemişti.

11

Orr’a göre NGAD’in teknik yönleri kadar pilotlara vereceği moral ve gurur duygusu da kritik önemde: “Bu program, hem büyük savaşçı ruhunu hem de üstün teknolojiyi bir araya getiriyor.”

12

Analiz, ABD’nin 21. yüzyılda hava üstünlüğünü koruma hedefinin NGAD programıyla yeni bir ivme kazanacağını vurgulayarak son buluyor. Orr, “ABD, rakiplerinin önüne geçmek istiyorsa, F-47 gibi ileri seviye platformlara bel bağlamaktan başka şansı yok” ifadelerini kullanıyor. Kaynak: nationalsecurityjournal.org