AKİT MENÜ

Teknoloji-Bilişim

Araç akülerinde yeni dönem! 10 kat uzun ömürlü araba aküsü

Unigrid, kurşun-asit akülerin yerine doğrudan kullanılabilen 12V sodyum-iyon araç aküsünü duyurdu. Yeni teknoloji 10 kat daha uzun ömür, bakım gerektirmeme ve zorlu hava koşullarında yüksek performans vadediyor.

2

Unigrid, kurşun-asit akülerin yerine doğrudan kullanılabilen 12V sodyum-iyon araç aküsünü duyurdu. Yeni teknoloji 10 kat daha uzun ömür, bakım gerektirmeme ve zorlu hava koşullarında yüksek performans vadediyor.

3

Enerji depolama teknolojilerinde önemli bir sıçrama yaşanıyor. Unigrid, Na⁺ Fleet adını verdiği sodyum-iyon hücrelerden oluşan yeni 12V araç aküsünü duyurdu. Bu akü, araçlarda herhangi bir modifikasyon gerektirmeden mevcut kurşun-asit akülerin yerine birebir takılabiliyor.

4

Otomotiv sektöründe 70 yılı aşkın süredir standart olan kurşun-asit aküler, ağır yapıları, bakım gereksinimleri ve kendi kendine deşarj sorunları nedeniyle bir aracın ömrü boyunca birden fazla kez değiştiriliyor. Unigrid ise bu tabloyu tamamen değiştirmeyi hedefliyor.

5

Intresting Engineering'in haberine göre, Unigrid’in paylaştığı verilere göre Na⁺ Fleet hücreleri 5.000’den fazla şarj döngüsü sunuyor. Bu da benzer kurşun-asit bataryalara göre yaklaşık 10 kat daha uzun ömür anlamına geliyor.

6

Ayrıca sodyum-iyon aküler %0 şarj seviyesinde bile sınırsız süreyle saklanabiliyor.

7

Bu özellik sayesinde depolama sırasında kapasite kaybı yaşanmıyor ve kurşun-asit akülerde gerekli olan bakım amaçlı şarj işlemlerine ihtiyaç kalmıyor.

8

Şirket, sodyum-iyon teknolojisinin daha hafif, daha küçük ve yüksek güç çıkışı sağlayan bataryaların önünü açtığını belirtiyor.

9

Yeni akü sistemi 8–14,4 volt aralığında çalışıyor. Bu sayede: Araçların mevcut alternatörleri ile tam uyumlu, Aktif bir pil yönetim sistemine ihtiyaç duymuyor, Sadece pasif dengeleme ile güvenli şekilde kullanılabiliyor.

10

Unigrid, sodyum-iyon hücrelerin –40°C ila +60°C arasındaki sıcaklıklarda kurşun-asit akülerin soğukta sağladığı akımın iki katından fazlasını verebildiğini bildiriyor. Bu da özellikle soğuk iklimlerde yaşanan marş problemlerine çözüm sunuyor.

11

Na⁺ Fleet platformunun temelini oluşturan NaCrO₂ kimyası, termal kaçak riskini önemli ölçüde azaltıyor. Lityum-iyon sistemlerde görülen yangın risklerinin minimal olduğu vurgulanıyor. Batarya yönetim sistemi gerektirmemesi de tasarımda büyük bir basitlik sağlıyor. Unigrid CEO’su Darren H. S. Tan, mevcut NCO tabanlı sodyum-iyon hücrelerinin toplam sahip olma maliyeti dahil olmak üzere kurşun-asit akülerin tüm kritik özelliklerini geçtiğini belirterek şu değerlendirmeyi yaptı:

12

“Bu pazar yıllardır eski bir teknolojinin hakimiyetinde. Sodyum-iyon sistemler hem daha uzun ömürlü hem daha güvenli hem de stratejik olarak büyük bir dönüşüm fırsatı sunuyor.” Sodyum-iyon aküler, düşük maliyetli hammadde avantajı, daha güvenli kullanım özellikleri ve uzun ömürleriyle önümüzdeki yıllarda otomotiv sektöründe önemli bir dönüşümün habercisi olarak görülüyor.