AKİT MENÜ

Ekonomi

30 fabrika satıldı! Murat Ülker 'pişman değilim' diyerek sırrını açıkladı

Güncelleme Tarihi:

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve pladis Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, 7,5 milyarlık borcu nasıl kapatıp kar ettiklerini açıkladı.

1

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve pladis Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, 7,5 milyarlık borcu nasıl kapatıp kar ettiklerini açıkladı.

2

Türkiye'nin gıda devi Yıldız Holding, küresel piyasalardaki borç yükünü hafifletmek için radikal bir dönüşüme imza attı.

3

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve pladis Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, şirketin İngiltere operasyonlarını yerinde incelerken ekonomi basınına çarpıcı açıklamalarda bulundu. Özellikle 2018 yılında bankalarla yapılan "borç yapılandırma" süreciyle gündeme gelen holding, aradan geçen 6 yılda mali tablolarını tamamen değiştirdi.

4

2018 yılında bankalara mektup göndererek borçlarını yapılandırma talebinde bulunan Yıldız Holding, o dönemki 7.5 milyar dolarlık borç yükünü omuzlarından attı. O dönem bir hayli gündem olan bu borç neredeyse bitti.

5

Sabah'tan Dilek Güngör'ün haberine göre Murat Ülker, borcun 500 milyon dolara kadar gerilediğini belirterek şu mesajı verdi: "Borcun tamamı 2030'da bitiyor. Önümüze yeni fırsat çıkarsa şirket alırız."

6

Bu devasa borcun ödenmesi ise kolay olmadı. Holding, küçülmeden büyüyebilmek adına varlık satışına gitti. Murat Ülker, borcu kapatmak için 30'dan fazla fabrika ve şirketi elden çıkardıklarını açıkladı.

7

Satış stratejisini, "Keşke satmasaydım, dediğim bir fabrika yok" sözleriyle pişman olmadığını söyleyen Ülker, sattıkları tesislerin yeni sahipleriyle üretime devam ettiğini vurguladı: "Bugüne kadar bizden fabrikaları alanlardan hiçbiri 'yumurta aldım, sarısı çıkmadı' diye kapımıza gelmedi. Çok şükür diyorum."

8

Murat Ülker, Türkiye'deki yüksek enflasyon ortamının şirketi nasıl etkilediğine dair de samimi bir analiz yaptı. Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan ile arasında geçen bir diyaloğu aktaran Ülker, hükümetin açıkladığı programlara göre tedbir aldıklarını belirtti. Ülker, kriz dönemlerinin büyük şirketler için avantaja dönebildiğini şu sözlerle ifade etti: "Aslında böyle dönemlerde piyasada rakipler geriliyor o da bize yarıyor. Pazar payımız artıyor."

9

Murat Ülker, kendi bünyelerinde bulunan Şok Marketler örneği üzerinden sektörü savundu. Eleştirilerin hedefinin marketler değil üreticiler olması gerektiğini belirten Ülker, "Marketin işçilik, sermaye, dağıtım masrafı yüzde 20-25'tir. Onu ürün maliyetinin üzerine koyup satmak zorunda... Marketler yüzde 5 kazanmıyor, yüzde 3 kazanan var, yüzde 2 kazanan var... Fedakârlık yapacakları bir yerleri yok." dedi.