AKİT MENÜ

Otomotiv

Avrupa'da elektrikli otomobil satışları kasımda yüzde 44 arttı

Güncelleme Tarihi:

Avrupa Birliği otomobil pazarında elektrikli araçlar kasım ayında güçlü bir sıçrama yaptı. 188 bini aşan satışla tam elektrikli otomobillerin pazar payı yüzde 21’in üzerine çıkarken, benzinli ve dizel araçlarda sert düşüşler yaşandı.

2

Avrupa Birliği otomobil pazarında elektrikli araçlar kasım ayında güçlü bir sıçrama yaptı. 188 bini aşan satışla tam elektrikli otomobillerin pazar payı yüzde 21’in üzerine çıkarken, benzinli ve dizel araçlarda sert düşüşler yaşandı.

3

Avrupa Birliği genelinde kasım ayında 188.730 adet yeni tam elektrikli binek otomobil trafiğe çıktı. Bu rakam, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 44,1’lik dikkat çekici bir artış anlamına geliyor. Elektrikli araçlar, böylece AB otomobil pazarında en hızlı büyüyen segment olmayı sürdürdü.

4

Kasım ayında tüm motor tiplerinde toplam 887.491 adet yeni otomobil satılırken, bunun yüzde 21,3’ünü tam elektrikli modeller oluşturdu.

5

Bu oran, elektrikli otomobillerin artık niş bir ürün olmaktan çıkıp ana akım pazarın önemli bir unsuru haline geldiğini gösteriyor.

6

Ocak–Kasım döneminde AB’de toplam 1.662.399 adet yeni tam elektrikli otomobil kaydı yapıldı. Elektrikli araçların toplam pazar içindeki payı bu dönemde yüzde 16,9 seviyesine yükseldi. Geçen yılın aynı döneminde bu oran yüzde 13,4 düzeyindeydi.

7

Avrupa otomotiv sektörünün çatı kuruluşu ACEA, elektrikli araçların ulaştığı bu pazar payının yıl sonu beklentileriyle uyumlu olduğunu belirtirken, dönüşüm sürecinin hızlanması için hâlâ önemli bir büyüme alanı bulunduğuna dikkat çekiyor.

8

Elektrikli araçlardaki yükseliş, içten yanmalı motorlu otomobillerdeki gerilemeyi daha da görünür kıldı. Kasım ayında:

9

Benzinli araç satışları 206.448 adetle yüzde 20’nin üzerinde düştü.

10

Dizel otomobil satışları ise 70.120 adet seviyesinde kaldı ve yine yüzde 20’yi aşan bir düşüş kaydetti. Hibrit araçlar (tam ve hafif hibritler dahil) yaklaşık 302 bin adetle kasım ayında en çok tercih edilen motor tipi olsa da bu segmentteki büyüme yüzde 4,2 ile sınırlı kaldı. Buna karşılık şarj edilebilir hibritler (PHEV), kasım ayında yüzde 38,4 artışla 91.699 adet satışa ulaştı.

11

AB’deki elektrikli otomobil satışlarının yüzde 62’sini oluşturan dört büyük pazarda da kasım ayında artış kaydedildi: Almanya: yüzde 41,3. Belçika: yüzde 10,2. Hollanda: yüzde 8,8. Fransa: yüzde 9,1.

12

Şarj edilebilir hibritlerdeki güçlü büyümenin ise özellikle İspanya (+3), İtalya (+?,6) ve Almanya (+b,7) kaynaklı olduğu belirtildi. Aynı ülkeler, benzinli araç satışlarında en sert düşüşlerin yaşandığı pazarlar olarak da öne çıktı.

13

ACEA verileri, hafif hibritlerin artık içten yanmalı motor kategorisinde sayılmamasının istatistiklerde bazı kaymalar yarattığını ortaya koysa da genel eğilim net: Avrupa’da tüketiciler hızla benzinli ve dizel araçlardan şarj edilebilir hibritlere ve tam elektrikli modellere yöneliyor. Mevcut trendin devam etmesi halinde, tam elektrikli otomobillerin yakın gelecekte AB genelinde benzinli araçları satış adetlerinde geride bırakması güçlü bir ihtimal olarak değerlendiriliyor.