Otomotiv
Renault Filante 1.000 km menzile ulaştı
Ultra verimli “Filante” konsepti, Fas’ta gerçekleştirilen testte tek şarjla 1.008 kilometre yol kat ederek elektrikli araç verimliliğinde dikkat çekici bir eşiği geçti.
Otomotiv
Ultra verimli “Filante” konsepti, Fas’ta gerçekleştirilen testte tek şarjla 1.008 kilometre yol kat ederek elektrikli araç verimliliğinde dikkat çekici bir eşiği geçti.
Ultra verimli “Filante” konsepti, Fas’ta gerçekleştirilen testte tek şarjla 1.008 kilometre yol kat ederek elektrikli araç verimliliğinde dikkat çekici bir eşiği geçti.
Renault, elektrikli araç teknolojisinin sınırlarını zorlamak amacıyla geliştirdiği Filante adlı konsept modeliyle önemli bir başarıya imza attı.
“Yürüyen bir laboratuvar” olarak tanımlanan ultra aerodinamik konsept araç, Fas’taki bir test parkurunda 10 saatten kısa sürede, ortalama 102 km/s hızla tek şarjla 1.008 kilometre yol aldı.
Test sürüşü tamamlandığında bataryada hâlâ yüzde 11 enerji bulunması, aracın teorik olarak 1.100 kilometreye yakın bir menzile ulaşabileceğini ortaya koydu.
Renault yetkilileri, otoyol hızlarını temsil eden 120 km/s sabit hız senaryosunda dahi Filante’in 1.000 kilometre menzile erişebileceğini belirtiyor.
enault Filante, test boyunca 7,8 kWh/100 km gibi olağanüstü düşük bir enerji tüketim değerine ulaştı.
Bu rakam, günümüzde verimlilik konusunda referans kabul edilen Tesla Model 3, Mercedes-Benz CLA ve Lucid Air gibi modellerin 11–12 kWh/100 km seviyelerinin oldukça altında.
Bu yüksek verimliliğin arkasında üç temel unsur öne çıkıyor:
Son derece düşük hava direncine sahip aerodinamik gövde, Yaklaşık 1.000 kilogramlık toplam ağırlık, Michelin tarafından özel geliştirilen dar ve düşük yuvarlanma dirençli lastikler. Araçta ayrıca steer-by-wire ve brake-by-wire gibi enerji kayıplarını azaltan ileri sürüş sistemleri de kullanılıyor.
Filante konsepti, 87 kWh kapasiteli bir batarya kullanıyor. Aynı kapasitedeki bataryaya sahip seri üretim Renault Scenic E-Tech, WLTP ölçümlerinde yaklaşık 610 kilometre menzil sunabiliyor.
Ancak otoyol hızlarında bu menzil yaklaşık yüzde 30 düşüyor. Filante’in ulaştığı değerler, aerodinamik ve ağırlık optimizasyonunun menzil üzerindeki etkisini net biçimde ortaya koyuyor.
Renault, Filante’in bir rekor aracı olmaktan ziyade, gelecekteki elektrikli modeller için bir teknoloji test platformu olduğunu vurguluyor.
Bu projede elde edilen aerodinamik, aktarma ve enerji yönetimi kazanımlarının, önümüzdeki yıllarda seri üretim Renault elektrikli araçlarına kademeli olarak aktarılması hedefleniyor. Kaynak: InsideEVs