AKİT MENÜ

Gündem

Uçak kazasında ölen Libya Genelkurmay Başkanı Haddad'la ilgili şok gerçek: Ankara'ya ilk kez böyle geldi

Güncelleme Tarihi:

Sabah yazarı Okan Müderrisoğlu, "Haddad daha önce hep tarifeli uçakla gelmiş" başlıklı yazısında Ankara'daki kazayla ilgili önemli tespitlerde bulundu. İşte o yazı...

1

Sabah yazarı Okan Müderrisoğlu, "Haddad daha önce hep tarifeli uçakla gelmiş" başlıklı yazısında Ankara'daki kazayla ilgili önemli tespitlerde bulundu. İşte o yazı...

2

Son olayları; yaşandığı coğrafyayı, Türkiye'nin aldığı inisiyatifi, Türkiye düşmanlarının faaliyetlerini birlikte değerlendirdiğimizde her zamankinden daha fazla"müteyakkız olma gereği" ortaya çıkıyor.

3

Kafkaslar: Karabağ, Zengezur Koridoru… Doğu Akdeniz: Gazze'nin geleceği, hidrokarbon kaynakları, enerji koridorları, ticaret yolları… Karadeniz: Sadece Montrö'nün uygulanması bile büyük bir irade. Bu dış tabloya; 2026 yılının ekonomide hassas bir geçiş ve nihai toparlanma yılı olacağına ilişkin beklentileri eklediğinizde, devam eden yargı süreçlerini ve Terörsüz Türkiye çabasını da denklemde göz önünde bulundurduğunuzda "fırsat-risk katsayısı" asimetrik artış gösteriyor.

4

Tekrar uçak kazasına dönecek olursak… Libyalı üst düzey komutanları taşıyan özel uçak önce, PAN-PAN çağrısı yapıyor. Yani acil durum bulunduğunu bildiriyor ama bunun hayati tehlike seviyesinde olmadığını ifade ediyor. Uçuşun riske girdiğini belirten bu çağrı, Fransızca "panne" (arıza) kelimesinden geliyor.

5

Bir süre sonra uçaktan üç kez MAYDAY çağrısı alınıyor. İnsan hayatının açık biçimde tehlikede olduğu bildiriliyor. Fransızca "m'aidez" (bana yardım edin) ifadesinden gelen bu sinyal MAYDAY olarak biliniyor. Sonrası üzücü. Radar bağlantısı kesiliyor ve uçağın düştüğü anlaşılıyor. O zaman şu soru kafaları kurcalıyor "Elektrik arızası bildiren uçağa, acaba dışarıdan elektronik müdahale yapılmış olabilir mi?"

6

İşin ilginç yanı, Libya Genelkurmay Başkanı, önceki seyahatlerinde Ankara'ya hep "tarifeli uçakla" geliyor! Uluslararası kayıtlar; Doğu Akdeniz, Karadeniz ve Ortadoğu'da bazı sivil uçakların, elektronik karıştırmaya maruz kalma endişesine dayalı sinyal kaybı yaşadığını ama pilotların alternatif sistemlerle uçuşu sürdürdüğünü gösteriyor!

7

Sözün özü… Türkiye'mizin, "kendi kendini doğrulayan kehanet" sarmalına girmemesi yüksek dikkat ve ilgi gerektiriyor!