AKİT MENÜ

Otomotiv

Ford CEO'sundan itiraf gibi açıklama!

Güncelleme Tarihi:

Ford CEO’su Jim Farley, markanın neden uygun fiyatlı küçük otomobillerden vazgeçerek kamyonetler ve ikonik modellere odaklandığını açık sözlerle anlattı. Farley’in açıklamaları, Ford’un son yıllardaki köklü strateji değişimini net biçimde ortaya koydu.

2

Ford CEO’su Jim Farley, markanın neden uygun fiyatlı küçük otomobillerden vazgeçerek kamyonetler ve ikonik modellere odaklandığını açık sözlerle anlattı. Farley’in açıklamaları, Ford’un son yıllardaki köklü strateji değişimini net biçimde ortaya koydu.

3

Ford CEO’su Jim Farley, Arjantin basınından La Nación’a verdiği röportajda, markanın uzun yıllar sürdürdüğü “herkese uygun fiyatlı otomobil” stratejisinin neden terk edildiğini anlattı.

4

Farley, Fiesta ve Focus gibi modellerle Japon ve Güney Koreli rakiplerle rekabet etmeye çalıştıklarını, ancak bunun sürdürülebilir olmadığını kabul etti:

5

Ford’un tam kapsamlı bir üretici olması ruhani bir an gibiydi ama belki de hataydı. Denemek hata değildi; ancak maliyetlerimiz Toyota ve Hyundai/Kia ile rekabet edecek seviyede değildi.

6

Ford, bu itirafın ardından stratejik yön değişikliğini hızlandırdı. Fiesta, Focus, Fusion, Taurus ve Edge gibi modeller üretimden kaldırıldı. ABD pazarında Escape de sessizce geri plana çekildi.

7

Mustang, Bronco, F-Serisi pickup’lar gibi hem yüksek kârlı hem de marka kimliğini güçlendiren modellere ağırlık verdi. Farley, bu araçları “duygusal ürünler” olarak tanımlıyor.

8

Rakamlar, Ford’un neden bu yolu seçtiğini açıkça gösteriyor:

9

2013–2017: Yıllık 6,3 milyonun üzerinde satış, 2020: 4,2 milyon, 2021: 3,9 milyon ile dip seviye, Son yıllar: 4,2–4,4 milyon bandı. Ford artık daha az araç satıyor, ancak her bir model daha yüksek kâr ve daha güçlü marka algısı yaratıyor.

10

Mustang GTD, Bronco Raptor ve F-150 Raptor R gibi yüksek performanslı modeller, Ford’un yeni kimliğini özetliyor. Şirket, kitlesel ve ucuz otomobiller yerine;

11

Güçlü, Karakterli, Yüksek marjlı araçlarla yoluna devam etmeyi tercih ediyor.

12

Jim Farley’in sözleri, Ford’un artık Toyota ve Hyundai ile fiyat rekabeti yapmak istemediğini, bunun yerine “ikon” üreticisi olmayı seçtiğini açıkça ortaya koyuyor.