Alman konuğa ev sahipliği yapan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, rüzgâr ve güneş enerjisi alanındaki mevcut ortaklıkları övdü, Daha fazlasının mümkün olduğu mesajını vererek, "Bu başarı hikayelerinin önümüzdeki yıllarda katlanarak artacağına ve ülkelerimizdeki yatırımcılar, finans kuruluşları ile teknoloji sağlayıcıları için yeni fırsatlar yaratacağına inanıyoruz" ifadelerini kullandı. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar Türkiye'nin sadece kendi enerji güvenliğini değil, bölgedeki enerji güvenliğini de sağlamak istediğini bunun için de Almanya gibi ülkelerle daha fazla iş birliğine ihtiyaç duyduklarını anlattı.