Türkiye’de son yıllarda ayçiçeğindeki azalmanın da kararlarında etkisi olduğunu belirten Bektaş, 33 yıl önceki problemleri de yaşamadıklarını söyledi. Bektaş, “Türkiye’de ayçiçeği ekiminde bir azlık vardı, bu yüzden biz de bölgemize ayçiçeğini 33 yıl sonra denemek istedik. Ayrıca, son yıllarda bütün arazilerde mısıra çok yüklendik. Bir değişiklik olmasını istemiştik ve ayçiçeğine karar verdik. Toprağın da ekimini değiştirmek gerekiyor. Gidişat çok güzel, bundan sonrası için bölgemizde ayçiçeği ekiminde artış olur gibime geliyor. Şu anda kurtla ilgili bir sıkıntımız yok. Artık tohumluklar zaten ilaçlı geliyor. Bu sebeple de herhangi bir problem yaşamıyoruz” diye konuştu.