AKİT MENÜ

Teknoloji-Bilişim

Emekli Tümgeneral 'Sakın almayalım' diyerek F-35'lerle ilgili şok detayı paylaştı! Türkiye alırsa bakın neler olacak

Türkiye, S-400 hava savunma sistemlerini almasının ardından F-35'ler konusunda yaptırımlara maruz kaldı. Emekli Hava Pilot Tümgenerel Beyazıt Karataş, F-35'lerle ilgili dikkat çeken detayları kamuoyu ile paylaştı.

1

Türkiye, S-400 hava savunma sistemlerini almasının ardından F-35'ler konusunda yaptırımlara maruz kaldı. Emekli Hava Pilot Tümgenerel Beyazıt Karataş, F-35'lerle ilgili dikkat çeken detayları kamuoyu ile paylaştı.

2

İşte Emekli Hava Pilot Tümgenerel Beyazıt Karataş'ın Veryansın Tv'deki o açıklamaları...

3

F-35’ler uçan bir bilgisayardır. Bu demektir ki uçuşa başlarken başlangıçta sisteme girebilmek için PIN koduna ihtiyacınız olacaktır.

4

Her uçuştan önce uçağın sistemlerine bilgisayarına girebilmek için “Kullanıcı Adı-Username” ve “Şifre-Password/PIN” zorunlu olup tüm bilgileriniz ABD’ndeki bulutta “Cloud/Bigdata” toplanacaktır.

5

Yani ABD isterse uçarsınız, istemezse uçamazsınız. Ayrıca, uçakların şifre kullanımı sorununa ilişkin bilgiler kullanıcı ülkelerden İngiltere ve Güney Kore tarafından açık kaynaklara yansıtılmıştır.

6

F-35A uçaklarının kullanılması Türkiye’nin hemen hemen kontrolünün dışına çıkacaktır. F-35’lerin sakıncalarının başında; Otonom Lojistik Bilgi Sistemi (Autonomic Logistics Information System-ALIS) ve Performansa Dayalı Lojistik (Performance Based Logistics-PBL) gelmektedir.

7

ABD şirketinden hizmet alımı yapmanız nedeniyle tüm kontrolü ABD’ye bırakarak F-35A uçakları üzerindeki milli kontrolünüzü kaybetmiş olacaksınız.

8

ALIS ve PBL sistemi ekonomik olarak uygun gözükebilir, zaten F-35A ortaklık anlaşması bunu gerektirmektedir başka alternatifi de yoktur. Yani kendi uçağınızın faaliyetlerini kısıtlı da olsa milli lojistik konseptinize uygun olarak yönetemezsiniz.

9

Hiç gündeme getirilmeyen aslında başka bir tehlike ise uçakların ömür devri boyunca yani Türk Hava Kuvvetleri bünyesinde bulunduğu yaklaşık 40-50 yıl içerisinde satın alınan her bir uçak için satın alınan rakamın 3-4 katının toplamda milyarlarca doların ABD’ye ödeneceği konusudur.

10

Örneğin; yaklaşık 100 milyon dolar olarak satın alınan sadece bir adet F-35A uçağının 40-50 yıl içerisindeki ömür devri boyunca Türkiye’ye maliyeti 300-400 milyon dolar olacaktır. Artık böyle bir projenin; Türkiye’ye toplam maliyetinin ne olacağını, uçakların hangi Milli Savunma Bakanlığı bütçesiyle nasıl uçurulacağını, hangi politik ve teknik tahditleri taşıyacağını F-35 alalım diye ortalıkta dolaşanlara sormak gerekiyor.

12

Yeri gelmişken Yunanistan’a F-35 almalarını tekrar şiddetle öneriyorum. Sözüm ona hayalet uçakları eğer uçurabilirlerse “mitolojik hayallerindeki” hedeflerini rahatlıkla vurabilirler. Yunanistan’da konu hakkında bilgi sahibi olan yorumcular iş yavaş yavaş satın alma konusuna gelmeye başlayınca F-35 için aynı sorunları dile getirmektedir.

13

Türkiye’nin S-400 bahanesiyle F-35 projesinden çıkartılması tekrarlıyorum tarihi bir şans olup Milli Muharip Uçağı üretmek için çok büyük fırsattır. Bu arada, F-35’lerin satın alınması gündemde tutulmaya devam edilirse üretim çalışmaları devam eden Türkiye’nin en önemli savunma projesi olan 1923 yılında kurulan Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yılında 18 Mart 2023’de hangardan çıkartılması planlanan ve üretimi hız kazanan Milli Muharip Uçak-MMU, daha önce isim olarak önerdiğimiz şekliyle Türk Savaş Uçağı-TF-23/Turkish Fighter Aircraft-TF-23 Türk Kartalı’nın üretiminin tarihimizdeki kötü örnekleri gibi bir şekilde içeriden ve dışarıdan çeşitli bahaneler ile sekteye uğratılması söz konusu olabilecektir. Bunlara fırsat verilmemesi vatandaşlık görevimizdir.