AKİT MENÜ

Teknoloji-Bilişim

Mete Yarar 'Mühendislerle konuştum' diyerek ANKA-3 ile ilgili şok detayı duyurdu: Bu biraz zor duruyor

Güvenlik Politikaları Uzmanı Mete Yarar, ANKA-3 uçağıyla ilgili dikkat çeken bir detayı kamuoyu ile paylaştı.

1

Güvenlik Politikaları Uzmanı Mete Yarar, ANKA-3 uçağıyla ilgili dikkat çeken bir detayı kamuoyu ile paylaştı.

2

TR Haber'de yer alan habere göre, TUSAŞ'ın insansız hayalet uçağı ANKA-3 semalarla buluşma yolunda gün sayarken mühendisler test uçuşunda herhangi bir aksaklık yaşanmaması için adeta kılı kırk yarıyor.

3

Delta kanat formunda tasarlanan ve dikine kuyrukları bulunmayan uçak, özellikle derin harekât görevlerinde Türk ordusunun caydırıcı etkisini artıracak.

4

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tesislerine giderek millî platformlar üzerinde incelemelerde bulunan savunma ve güvenlik uzmanı Mete Yarar, ANKA-3 mühendislerinin kendisine aktardığı bilgileri Beyaz TV'deki Ne Var Ne Yok programında anlattı.

5

Türker Akıncı'nın sunduğu programa konuk olan Mete Yarar, delta kanat tasarımlı ANKA-3'ün kalkışında herhangi bir problem yaşanmasının beklenmediğini, asıl problemin uçağın inişi sırasında ortaya çıkabileceğini söyledi.

6

Dikine kanadı bulunmayan ANKA-3'ün hayalet sınıfında görümez bir uçak olduğunu hatırlatan Yarar şu bilgileri verdi:

7

"Mühendisler şunu söylüyor: Bu uçak kalkarken zorlanmıyor. Bu uçak inerken zorlanıyor. Özelliklerini anlatırken şöyle söylediler; dikey kanadı olmayan uçaklar kalkışta zorlanmazlarmış. Bu uçak kalktıktan sonra inmek istemezmiş.

8

Yani inmesi daha zor. Asıl zorluğu uçağı indirirken yaşayacaklar. Peki niye bu kadar zor uçak yapmışlar? Eğer o delta kanatların dışında dikine kanatlar olsa radarda görünecek.

9

Bu uçak görünmeyen bir uçak... Bu sayede ANKA-3 düşman hattı derinliklerinde görev icra edip geri gelebilecek."

10

"Biz F-35'i neden konuşuyoruz? F-35'te mühimmat gizli bölmede yer alıyor. ANKA-3'te de mühimmat için gizli bölmeler var. Çok büyük bir alan bırakılmış. Hemen hemen her türlü bombayı taşıyabiliyor. ANKA-3 filosunu hedef bölgeye gönderdiniz; tespit edilme durumu yok; silah yuvasını açmadıkça görmeniz mümkün değil ve bir özelliği daha var: Üzerindeki özel boya sayesinde radar sinyalleri geri yansımıyor.

12

KIZILELMA muharebe ve hava-hava görevlerini icra edecek. Ama bu (ANKA-3) derin harekât, derin saldırı görevlerini icra edecek. ANKA-3 uçtuktan sonra bana göre Yunanlıların üzerinde en fazla konuştuğu uçak olacaktır."

13

TUSAŞ İHA Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Ömer Yıldız, tasarladıkları ANKA-3 'mühendisliği aşan bir sanat eseri' şeklinde tanımlamıştı.

14

"ANKA-3 kararsız bir uçak. Pilot marifetiyle uçuramayacağınız bir uçak. Bu nedenle diğer uçaklarımızda olduğu gibi, pilotun müdahil olup kontrolü ele alıp uçağı düzeltme gibi şansı yok. O nedenle her şeyin mükemmel ve sorunsuz olması lazım ki bu uçağı havalandırabilelim. Bundan dolayı test süreçlerimiz biraz uzun sürüyor" diyen Yıldız, ANKA-3'ün 1200-1300 kilogram ağırlığındaki mühimmatla 10 saatten fazla havada kalabileceğini söylemişti.

15

7 ton kalkış ağırlığına sahip ANKA-3'ün 'mini' versiyonu bir süredir uçuyor. TUSAŞ yetkilisi Ömer Yıldız, testlerde kullanılan mini uçağın toplamda 150 kilogramlık olduğunu belirtiyor.