Teknoloji-Bilişim
Mete Yarar 'Mühendislerle konuştum' diyerek ANKA-3 ile ilgili şok detayı duyurdu: Bu biraz zor duruyor
Güvenlik Politikaları Uzmanı Mete Yarar, ANKA-3 uçağıyla ilgili dikkat çeken bir detayı kamuoyu ile paylaştı.
Teknoloji-Bilişim
Güvenlik Politikaları Uzmanı Mete Yarar, ANKA-3 uçağıyla ilgili dikkat çeken bir detayı kamuoyu ile paylaştı.
Güvenlik Politikaları Uzmanı Mete Yarar, ANKA-3 uçağıyla ilgili dikkat çeken bir detayı kamuoyu ile paylaştı.
TR Haber'de yer alan habere göre, TUSAŞ'ın insansız hayalet uçağı ANKA-3 semalarla buluşma yolunda gün sayarken mühendisler test uçuşunda herhangi bir aksaklık yaşanmaması için adeta kılı kırk yarıyor.
Delta kanat formunda tasarlanan ve dikine kuyrukları bulunmayan uçak, özellikle derin harekât görevlerinde Türk ordusunun caydırıcı etkisini artıracak.
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tesislerine giderek millî platformlar üzerinde incelemelerde bulunan savunma ve güvenlik uzmanı Mete Yarar, ANKA-3 mühendislerinin kendisine aktardığı bilgileri Beyaz TV'deki Ne Var Ne Yok programında anlattı.
Türker Akıncı'nın sunduğu programa konuk olan Mete Yarar, delta kanat tasarımlı ANKA-3'ün kalkışında herhangi bir problem yaşanmasının beklenmediğini, asıl problemin uçağın inişi sırasında ortaya çıkabileceğini söyledi.
Dikine kanadı bulunmayan ANKA-3'ün hayalet sınıfında görümez bir uçak olduğunu hatırlatan Yarar şu bilgileri verdi:
"Mühendisler şunu söylüyor: Bu uçak kalkarken zorlanmıyor. Bu uçak inerken zorlanıyor. Özelliklerini anlatırken şöyle söylediler; dikey kanadı olmayan uçaklar kalkışta zorlanmazlarmış. Bu uçak kalktıktan sonra inmek istemezmiş.
Yani inmesi daha zor. Asıl zorluğu uçağı indirirken yaşayacaklar. Peki niye bu kadar zor uçak yapmışlar? Eğer o delta kanatların dışında dikine kanatlar olsa radarda görünecek.
Bu uçak görünmeyen bir uçak... Bu sayede ANKA-3 düşman hattı derinliklerinde görev icra edip geri gelebilecek."
"Biz F-35'i neden konuşuyoruz? F-35'te mühimmat gizli bölmede yer alıyor. ANKA-3'te de mühimmat için gizli bölmeler var. Çok büyük bir alan bırakılmış. Hemen hemen her türlü bombayı taşıyabiliyor. ANKA-3 filosunu hedef bölgeye gönderdiniz; tespit edilme durumu yok; silah yuvasını açmadıkça görmeniz mümkün değil ve bir özelliği daha var: Üzerindeki özel boya sayesinde radar sinyalleri geri yansımıyor.
KIZILELMA muharebe ve hava-hava görevlerini icra edecek. Ama bu (ANKA-3) derin harekât, derin saldırı görevlerini icra edecek. ANKA-3 uçtuktan sonra bana göre Yunanlıların üzerinde en fazla konuştuğu uçak olacaktır."
TUSAŞ İHA Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Ömer Yıldız, tasarladıkları ANKA-3 'mühendisliği aşan bir sanat eseri' şeklinde tanımlamıştı.
"ANKA-3 kararsız bir uçak. Pilot marifetiyle uçuramayacağınız bir uçak. Bu nedenle diğer uçaklarımızda olduğu gibi, pilotun müdahil olup kontrolü ele alıp uçağı düzeltme gibi şansı yok. O nedenle her şeyin mükemmel ve sorunsuz olması lazım ki bu uçağı havalandırabilelim. Bundan dolayı test süreçlerimiz biraz uzun sürüyor" diyen Yıldız, ANKA-3'ün 1200-1300 kilogram ağırlığındaki mühimmatla 10 saatten fazla havada kalabileceğini söylemişti.
7 ton kalkış ağırlığına sahip ANKA-3'ün 'mini' versiyonu bir süredir uçuyor. TUSAŞ yetkilisi Ömer Yıldız, testlerde kullanılan mini uçağın toplamda 150 kilogramlık olduğunu belirtiyor.