AKİT MENÜ

Teknoloji-Bilişim

11 sosyal medya taktiği

Hedef kitle ve mesajlarınızı belirleyin. Bu doğrultuda sosyal medyanın neresinde yer alacağınıza karar verin.

2016-03-02 02:32:22
1

Hedef kitle ve mesajlarınızı belirleyin. Bu doğrultuda sosyal medyanın neresinde yer alacağınıza karar verin.

2

Sosyal medya yaşayan bir platform. Konvansiyonel medyadan farklı olarak iletişimi sürekli ve canlı tutmanız gerektiğini unutmayın.

3

Müşterileriniz ve iş ortaklarınız neredeyse, orada olun. Gündemlerini takip edin, haberdar olun.

4

Hedef kitlenizin ilgi çekeceği konularda kaliteli içerikler sunun. Sektörel uzmanlığınızı dijital alemde de konuşturun.

5

Lafı uzatmayın. B2B alıcılarının yüzde 95'i daha kısa içerik formatı tercih ediyor.

6

Şirketinizin sosyal medya hesaplarından paylaştığınız içerik kadar görsellerin de kalitesine dikkat edin. Unutmayın, öncelikli amacınız itibar artırmak. Kötü çekilmiş bir fotoğrafla itibarınızı güçlendiremezsiniz.

7

Görsel içeriğin gücünden faydalanın. Görseller en etkili B2B pazarlama stratejilerinin başında geliyor. Bu nedenle B2B şirketlerin yüzde 39'u sosyal medyada düzenli olarak infografik (görsel grafik veri) paylaşıyor.

8

Infografiklerden sonra içerik pazarlamasında en çok tercih edilenler sırasıyla white paper (yüzde 78), örnek olaylar (yüzde 73), ve online seminerler.

9

Videolarla mesajlarınızı güçlendirmeyi tercih edin. 2014'te B2B pazarlama çalışmalarında, video içeriği kullanımı yüzde 8'den yüzde 58'e yükseldi.

10

Krizlere her zaman hazırlıklı olun; mutlaka sosyal medyaya özel bir kriz planınız olsun.

11

Çalışanlarınızın sosyal medyada en büyük temsilcileriniz olduğunu hatırlayın. Mutlaka sosyal medya konusunda şirket içi eğitimler düzenleyin.

12

13

14