AKİT MENÜ

Yaşam

Marketlerin alışveriş yapalım diye uyguladıkları 10 taktik

1-Alışveriş arabaları ve sepetleri siz daha çok doldurabilesiniz diye büyük yapılmıştır.

2

1-Alışveriş arabaları ve sepetleri siz daha çok doldurabilesiniz diye büyük yapılmıştır.

3

Yapılan deneyler boyutu iki katına çıkarınca tüketimini yüzde 19 arttığını ortaya koymuştur.

4

Arabanızın, sepetinizin boş kalmasını umursamayın. Hatta taşıması kolay olacak diye sevinebilirsiniz.

5

2-Müşterilerin yarısı kasa sırasında satın almaktan vazgeçer.

6

Bu yüzden marketler kasa sıralarını mümkün olduğunca dar yapar ve sepetinizdekileri çıkartıp koymanıza yol açacak boş yer bırakmazlar.

7

Dolayısıyla almaya emin olmadığınız şeyleri kasaya girmeden bırakmak daha akıllıcadır.

8

3- "Meyve-sebzenin üstünde çiy taneleri var, kesin tazedir."

9

Tazeliği temsil etmek için sprey olarak püskürtülen su taneleri aynı zamanda bu tip besinlerin çabuk bozulmasına da yol açar.

10

Ayrıca özellikle yapraklı sebzeleri (marul, maydanoz vs.) tarttırmadan önce iyi silkeleyip durularsanız suyun ağırlığına boş yere para da vermemiş olursunuz.

12

4- "Bu akşam film izlesek mi?"

13

Sonra karşınıza çıkan alan 'sakinleşme bölgesi'. Burada genelde kitap, dergi, DVD gibi durup bakacağınız, çaktırmadan dışarıyı ve telaşı unutacağınız daha sakin bir alışveriş yapacağınız bir şekle giriyorsunuz.

14

5- "Yumurta nerede ya?"

15

Süt, yumurta gibi taze ve günlük alınan ürünler genelde en arkada yer alır.

16

Çünkü onlar her şartta zaten alınacaktır. Onlar bulunana kadar başka şeyler gösterip 'kanına girilir'.

17

6- Koku

18

Dolayısıyla kimi marketler aynı ekmek kokusu gibi kimi yapay kokuları reyonlara salar.

19

Örneğin deterjan reyonunda yeni yıkanmış çamaşır kokusu; hatta ses teknolojisiyle yeni yıkanmış çarşafların sesleri bile taklit edilir. Bu da satın alma hissini kamçılar.

20

7- Gözümüzün gördüğünün en iyisidir.

21

Marketlerin raflarında en kıymetli alan göz hizasıdır. (Bu ülkeden ülkeye değişir. Uzakdoğulular kısadır, Batılılar nispeten uzundur vs.) Dolayısıyla marketler bu hizaya yerleştireceği ürünler için üreticilerden ekstra para alır.

22

Çünkü insanlar genelde yukarıdaki ve aşağıdaki seçeneklere bakmaz. Ama yine de bazı çalışmalar üst rafların ya da rafların sonlarının da değerli olduğunu ortaya koyuyor.

24

8- Çocuklara özel ürünler ve rafları

25

Bazı ürünler de özellikle daha alttaki raflara yerleştirilir yani çocukların göz hizalarına!

26

9- Süpermarket indirim kartları

27

Marketlerin müşterilerine özel olarak verdiği kartlar sadece size indirim yapabilmek için değildir.

27

10- Labirent marketler

28

Bu kartlar perakendecilere sizin alışveriş alışkanlıklarınız konusunda çok kıymetli bilgiler de sağlar.

28

Labirent marketlerin tamamı almak istediğiniz ürüne ulaşmak için almayı hiç planlamadığınız yüzlerce ürünün yanından geçeceğiniz şekilde tasarlanmıştır.