AKİT MENÜ

Teknoloji-Bilişim

"HÜRJET'ten binlerce satarız" çıkışı sonrası paniğe kapıldılar! O ülke HÜRJET'in rakibini üsse indirdi

Boeing yapımı T-7 Red Hawk, TUSAŞ'ın HÜRJET'i ile yarış içerisine girdi. Son gelişme ise gündeme tam anlamıyla oturdu.

1

Boeing yapımı T-7 Red Hawk, TUSAŞ'ın HÜRJET'i ile yarış içerisine girdi. Son gelişme ise gündeme tam anlamıyla oturdu.

2

TRHaber'de yer alan habere göre, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından Türkiye'nin ilk jet eğitim ve hafif taarruz uçağı olarak geliştirilen HÜRJET test uçuşlarını sürdürüyor.

3

Şimdiye dek 20'nin üzerinde uçuş gerçekleştiren ve artyakıcı (afterburner) ateşlemesini de başarıyla yapan HÜRJET, envantere gireceği âna her geçen gün biraz daha yaklaşıyor. TUSAŞ 2025 yılına dek 4 adet HÜRJET'i Türk Hava Kuvvetleri'ne teslim etmeyi hedefliyor.

4

Her şey yolunda giderse TUSAŞ, ABD'nin Boeing şirketiyle sürdürdüğü yarışı 2 yıl önde bitirmiş olacak.

5

HÜRJET'in Amerikan rakibi T-7 Red Hawk, haziran ayındaki ilk test uçuşunun ardından önceki gün Kaliforniya'daki Edwards Hava Kuvvetleri Üssü'ne ilk kez indirildi. ABD pilotları bu Edward Üssü'nde T-7 uçağının test faaliyetlerini sürdürmeye devam edecek. T-7'de ilk resmî teslimatın 2027 yılında yapılması hedefleniyor.

6

Amerikan savunma sitelerinde heyecanla karşılanan gelişme, 'T-7 programı için önemli bir kilometre taşı' olarak gösteriliyor. Boeing ve Saab şirketleri, TUSAŞ yapımı HÜRJET'in uluslararası pazara daha önce çıkacağını görerek ağır aksak ilerleyen projeye hız vermişti. Bu süreçte T-7 Red Hawk, yaşadığı bir dizi soruna rağmen apartopar uçuş gerçekleştirdi.

7

ABD Hava Kuvvetleri, T-7 uçağının F-16C/D filosunun yerini alabileceğini düşünüyor. Haber sitesi The Drive'da Joseph Trevithick imzasıyla yayınlanan analize göre, Amerikan ordusu 2030 ve sonrası için F-16'ların yerine daha az maliyetli bir çözüm olarak T-7 Red Hawk'ların kullanımını düşünüyor.

8

İlk uçağın Edward Üssü'ne inmesinin ardından test sürecini daha hızlı atlatmak için önümüzdeki günlerde 2 uçağın daha bu üsse geleceği açıklandı.

9

Pentagon kurmaylarının T-7 uçağına ilişkin gelecek planlarına bakıldığında TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil'in "HÜRJET'ten binlerce satarız" açıklaması daha da anlam kazanıyor. Türk HÜRJET'lere ASELSAN yapımı AESA radarların takılmasıyla birlikte bu uçaklar yerli mühimmatlar taşıyıp F-16'ların görevlerini eksiksiz yapabilir hale gelecek.

10

Amerikan ordusu T-38'lerin de yerini alacak T-7 Red Hawk'lardan 351 adet satın almayı planlıyor. Bu uçağın bir versiyonu aynı zamanda donanmada kullanılan T-45C Goshawk'ların yerine geçecek.

11

Boeing-Saab ortaklığında tasarlanan T-7'nin normalde 2023 yılında Pentagon'a teslim edilmesi gerekiyordu. Ancak Amerikan Hava Kuvvetleri'nin talepleri doğrultusunda uçağa bir dizi tasarım güncellemesi uygulanmdı ve bu durum programın hayli uzun bir süre sarkmasına neden oldu. T-7A'nın bir dizi mekanik problemin yanında yazılım sıkıntıları bulunduğu da basına yansımıştı.

12

T-7'nin Türk rakibi HÜRJET için TUSAŞ, ihracat için 5-6 ülke ile görüşmeler yürütüyor. T-7 ve HÜRJET, General Electric ürünü F404 motorunu kullanıyor. TEI Genel Müdürü Mahmut Akşit, bu motordan 100'ü kesin, 100'ü opsiyonlu olmak üzere toplamda 200 adet motoru lisans altında Türkiye'de üretmek için görüşmeler yürüttüklerini açıkladı. TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil ise Amerikalıların bu motoru tedarik etmede sorun çıkarması halinde birkaç yıl içinde yeni motor geliştirilebileceğini belirtiyor.

13

Paris Airshow'a katılan TUSAŞ Uçak Programlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Atilla Doğan, HÜRJET'te takvim hızının T-7'den çok önde olduğuna dikkat çekmiş ve "T-7 programındaki gecikmeyi fark ettik ve bunu HÜRJET için bir fırsat olarak görüyoruz. İnşallah HÜRJET'i uluslararası pazara T-7'den önce sunacağız" demişti.

14

Uluslararası arenada HÜRJET ile T-7 arasında önümüzdeki yıllarda sıkı bir yarış yaşanacağına artık kesin gözüyle bakılıyor.