AKİT MENÜ

Otomotiv

İşte en ucuz otomatik vitesli otomobiller… Nelere dikkat edilmeli?

Otomobil almak isteyenlerin büyük çoğunluğu otomatik vitesi tercih ediyor. Manuel vitesli otomobillerden bir miktar daha pahalı olan otomatik vitesli en ucuz marka ve modelleri sıraladık. Otomatik vitesin arıza çıkarmaması için yapılması gereken püf noktaları var. İşte tüm detaylar...

2

Otomobil almak isteyenlerin büyük çoğunluğu otomatik vitesi tercih ediyor. Manuel vitesli otomobillerden bir miktar daha pahalı olan otomatik vitesli en ucuz marka ve modelleri sıraladık. Otomatik vitesin arıza çıkarmaması için yapılması gereken püf noktaları var. İşte tüm detaylar...

3

Türkiye’de trafikteki araç sayısı 28 milyonu aştı. Bunların hepsi aynı anda trafikte olmasa da sabah ve akşam saatlerinde büyük kısmı yollarda oluyor ve trafik akışı bu nedenle yavaşlıyor.

4

Şehir planlaması, kentleşme sorunları, meteorolojik olaylar, otopark kıtlığı gibi sayılabilecek birçok nedenden dolayı metropol kentlerde trafikte ilerlemek güç duruma geldi. Manuel vitesli otomobillerle trafikte olmak sürücüyü daha fazla aksiyona mecbur bıraktığı için yorucu olmaya başladı. Manuel viteste debriyaj, vites senkronu yoğun trafikte aşırı yıpratıcı olabiliyor.

5

Sıfır otomobillerde hem yıl sonu kampanyaları hem de ekstra olarak fiyat indirimleri yapıldı. Böylece geçtiğimiz aylara göre çok daha ucuza otomatik vites otomobile sahip olunabiliyor.

6

Otomatik vitesli araç satışları son yıllarda revaçta. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği'nin son açıkladığı raporda Ocak-Kasım döneminde otomatik şanzımanlı otomobil satışları 690.471 adetle yüzde 82,1 pay alırken, manuel şanzımanlı otomobiller 150.454 adetle yüzde 17,9 pay aldı.

7

Manuel vitesli araçların satışları içindeki yüzde 17,9’luk kısmın büyük çoğunluğunu ticari araçlar oluşturuyor. Diğer kalanı ise baz model otomobillerden oluşuyor. Başka bir deyişle otomobil alan kişilerin çok büyük kısmı otomatik vitesi tercih ediyor.

8

2010 yılı ve öncesindeki otomatik vitesli araçlarda arıza oluşunca ustasını bulmak, parça temin etmek gibi sorunlar oluşuyor. Bulunan ustalar da işlerini düzgün yapmadıkları için otomatik vites araçların arıza çıkardığı ve büyük masrafları olduğu iddia ediliyordu. Günümüzde gelişen teknolojiyle birlikte otomatik vitesli araçlar doğru kullanıldığında arıza vermeden yüz binlerce kilometre kullanılabiliyor. Bazı marka otomobillerde büyük masraflar açmaya devam eden otomatik şanzımanlar olsa da büyük çoğunluğunda sorun yaşanmıyor.

9

Otomatik vitesli araçlarda ani hızlanmalar, sert gaz tepkileri, vites konumunu çok hızlı değiştirme, P konumuna attıktan sonra freni bırakıp tüm yükü şanzımana bindirme, sürekli yüksek devirlerde kullanmadan dolayı balata ve yağ ısınması, şanzıman yağını hiç değiştirmeden yıllarca kullanmak gibi birçok olumsuzluk örnekleri otomatik şanzımanların baş düşmanları arasında yer alıyor.

10

Hürriyet'e göre; Manuel de olsa, otomatik de olsa araçlarda gaza sonuna kadar basarak ani hızlanmalar yapmak motor, şanzıman, aks ve ön takım parçaları üzerinde olumsuz etkiler oluşturuyor. Ani ivmenin etkisiyle ön düzen parçaları gerilirken, motor da zorlanıyor, bunun akabinde şanzıman da ortaya çıkan gücü tekerlere iletmek için aks üzerinde gerilim yaratıyor ve buna yetişemeyen aks ilerleyen zamanda yıpranıp kırılıyor ya da kesiliyor. Bunun yanında manuel de olsa otomatik de olsa (CVT hariç) debriyaj balatası, bilyası ve baskısı bulunuyor ve aşırı ısınmadan dolayı erken yıpranıp büyük masraflara neden olabiliyor.