AKİT MENÜ

Ekonomi

Ünlü online alışveriş markası iflas etti! Müşteriler şokta, yana yakıla 'Siparişlerimiz ne olacak?' diye sormaya başladılar

Küresel ekonomik kriz sarsıcı etkisini artırırken ünlü online alışveriş markası resmen iflas etti.

1

Küresel ekonomik kriz sarsıcı etkisini artırırken ünlü online alışveriş markası resmen iflas etti.

2

Dünya genelindeki ekonomik kriz artık içinde çıkılamaz hale gelmiş durumda.

3

Bu kez kötü haber otomobil kokuları ve aksesuarları satan bir firmadan geldi.

4

Küresel ekonomik kriz, pek çok şirketi zor durumda bıraktı ve pandemi sürecinde ticaret dengesizleşti. Bu zorlu koşullara ayak uydurabilen şirketlerin sayısı ise azaldı.

5

Dünya genelinde faiz oranlarının yükseltilmesi, parasal sıkılaşma adımlarıyla birçok ülkede etkisini gösterdi.

6

Son olarak dünyaca ünlü online alışveriş markası iflas etti.

7

Bu durum milyonlarca Türk'ü de yakından ilgilendiriyor.

8

Almanya’da iflas dalgası devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde iflas eden Alman erkek mağazasının ardından şimdi ise ünlü online moda şirketi "Dress-for-less” iflas başvurusunda bulundu. Moda perakendecisinin bağlı olduğu Signa grubunun mali zorlukları, mağazayı iflasa itti. İflas dilekçesi Noel'den önce sunuldu.

9

Bir şirket iflas ederse, bu durum tüketiciler için de hoş olmayan sonuçlar doğurabilir. Eğer şirket online bir işletmeyse, şu anda Alman moda perakendecisi dress-for-less’de olduğu gibi, iflasın genellikle yasal iptal hakkı üzerinde bir etkisi yoktur.

10

Online alışverişte müşteriler, satın aldıkları ürünleri 14 gün içinde iade edebilirler.

11

Satın alma işleminden hemen sonra, mallar teslim edilmeden önce de iptal mümkündür.

12

Tüketici koruma kuruluşu, mağaza iflas başvurusunda bulunduktan sonra tüketici, satın alma bedelini ödediyse, artık iflas bürosuna taleplerini kaydettirmek zorunda olmadıklarını açıkladı.

13

Bir şirket iflas ederse ve ödemesini yaptığınız ürünler teslim edilmezse ne yapmalısınız? Bu durumda, yetkili bölge mahkemesi tarafından atanan iflas yöneticisi, sipariş edilen ürünlerin teslim edilip edilmemesi gerektiğine karar verir.

14

Parayı geri alma şansı, diğer şeylerin yanı sıra alacaklılar grubunun büyüklüğüne ve iflas oranına bağlı olarak değişir. Çalışanlardan gelen talepler, mahkeme masrafları ve iflas yöneticisinin ücreti genellikle öncelikli olduğundan, müşteriler genellikle tutarın yalnızca bir kısmını geri alırlar.

15

Kaynak: ARTI49