AKİT MENÜ

Gündem

Korelilerden tepki toplayan iddia: O ülke KF-21 savaş uçağı projesinde Türkiye'ye bilgi sattı

Milli Muharip Uçak Kaan'ın ilk uçuşu Korelileri şaşkına çevirirken akılalmaz iddialar da beraberinde geldi.

2

Milli Muharip Uçak Kaan'ın ilk uçuşu Korelileri şaşkına çevirirken akılalmaz iddialar da beraberinde geldi.

3

Milli Muharip Uçak KAAN uzak Asya'da ilgiyle izleniyor. Japonların büyük hem TV hem de internet ortamında büyük ilgi gösterdiği TUSAŞ yapımı milli uçak, dost ve kardeş ülke Güney Kore'de de heyecanla karşılandı.

4

Youtube platformunda 'No Fake' adıyla yayın yapan bir Kore kanalı, sadece 1000 abonesi bulunmasına rağmen KAAN görüntülerini yayınlamasının ardından dev bir izleyici kitlesine ulaştı. KAAN'ın ilk uçuşuna ilişkin kayıtlar Güney Kore'de bir gün içerisinde 140 bine yakın izlenme sayısı elde etti.

5

Görüntülerin altına yazılan yorumlar Korelilerin KAAN konusunda ne düşündüklerine dair bir fikir veriyor. Bazı Koreliler, KAAN'ı sadece maket olarak düşündükleri için uçmasından ötürü şaşkınlıklarını ifade ederken kimi Koreliler ise yerli KF-21 uçak projesinden çıktığı söylenen Endonezya'yı suçladı.

6

KF-21 projesinde çalışan Endonezyalıların Türkiye'ye bilgi sattığını ileri süren Koreliler, oldukça marjinal ifadeleriyle tepki topladı.

7

Ancak Kore halkının KAAN uçağını izleyerek bunu genellikle KF-21 ile kıyasladığı görüldü. 4,5. nesil özelliği taşıyan KF-21'lerin hızla geliştirilmesi gerektiğinden bahseden yorumlarda, havacılıkta rekabetin giderek kızıştığından bahsediliyor.

8

İşte Milli Muharip Uçak KAAN'ı izleyen Korelilerin verdiği tepkilerden bazıları:

10

"Beklediğimden daha iyi çıkması beni şaşırttı. Elbette 5. nesil savaş uçağı inanılmaz bir teknolojinin entegrasyonu olduğundan, elektronik ekipman, gizlilik sensörleri ve radarına da bakmamız gerekiyor."

11

"Endonezya KF-21 projesinden çıkarılmıştı. İşte bunun nedenlerinden biri daha!"

12

"Türkiye'yi görmezden gelemezsiniz. Şüphesiz Kore'nin de çok çalışması gerekiyor."

13

"Eğer SİHA yapma konusunda iyiyseniz onları da (5. nesil uçak) uçurabilirsiniz. Herkes bunun olmasını bekliyordu."

14

"İlk uçuş geçen yılın sonunda duyuruldu, dolayısıyla bu ani bir gelişme değil. KAAN uçuşu başarılı olduğundan şu anda Türk uçağının Hindistan AMCA'sının 2-3 yıl ilerisinde olduğumuzu söyleyebiliriz."

15

"KAAN gövde yüzeyinde testere bıçakları ve dahili silah bölmesi kullanan gizli tasarıma sahip 5. nesil bir uçaktır. Boyutu da F-15'ten daha uzun olduğundan, düzgün bir şekilde geliştirildiğinde büyük füzelerle içten silahlanabilecek gibi görünüyor. Türkiye'nin geliştirme kabiliyetleri hafife alınmamalı. KAAN ile KF-21 ihracatta rekabet yaşabilir."

16

"Yakın zamana kadar Kore'deki insanlar bunun bir model ya da politik bir gösteri olduğunu söyleyerek onu küçümsediler ama bu gerçekten şaşırtıcı."

17

"Bu, Kore'nin KF-21'inin 2. Blokunu gerçekten hızlı bir şekilde tamamlamamız gerektiğinin bir kanıtıdır. KF-21 Blok 2'yi hızlı bir şekilde yapamazsak başarısız oluruz. Veya uçak yalnızca Kore'nin savunmasına yönelik kullanılır."

18

"Rekabet iyidir... Peki dünyada rekabetin olmadığı bir zaman dilimi oldu mu? Kore Cumhuriyeti'nin silah üretimindeki mevcut başarıları rekabetin olmadığı bir çiçek tarlasında mı elde edildi? Sadece... Savunma endüstrimize güvenelim ve onları destekleyelim."

19

"Japonya'da bile bu haber büyük ilgiyle karşılandı. KF-21 ile KAAN'ın karşılaştırıldığı doğru ama KAAN daha popüler gibi görünüyor."

20

"Kore'nin aksine, Türkiye tarihte ünlü bir süper güçtü. Avrupa'ya bağlıdır ve İslam dünyasının da umududur. Dolayısıyla KAAN'ın dünya ölçeğinde büyük ilgi görmesi kaçınılmazdır."

21

"KF-21'i 4,5. nesil olarak tasarladık ve bu tecrübeyle ileride boyutu büyütüp 5. nesle kadar çıkabiliriz. KAAN'ın hedefi 4.5. nesil olmadan baştan itibaren 5. nesil olmaktır. Yani dahili silah bölmesinin boyutu ve harici antenin şekli de dahil olmak üzere her şey 5. nesil gizlilik standartlarıdır. Bunda başarılı olup olmadığı farklı bir konudur. Eğer 5. nesle geçmek istiyorsak uçağın boyutları, KF-21'de iç silah bölmesi gibi değişmesi gereken pek çok şey var. KAAN 5. nesil olarak tasarlanmış bir uçaktır."

22

"Türkiye 5. nesil prototipin ilk uçuşunu yaptı. Biz ise (G.Kore) 4,5. nesil savaş uçağının seri üretimine geçmek üzereyiz. KF-21'in 5. nesle geçip geçmeyeceği konusunda henüz bir teyit yok. Oysa Türkler, büyük bir sorun olmazsa 5. neslin ilk üretimini bizimkinden daha hızlı gerçekleştirecek. Çünkü hâlâ sadece 4,5. nesil Blok 2 planlarıyla uğraşıyoruz."

22

"Bu arada teknoloji sızıntısı sessizce devam ediyor ve yıpratıcı olmaya başlıyor. Artık Kore polisi Endonezya'nın veri sızıntısına dair tüm izleri sonuna kadar takip etmek zorunda kalacak."

23

"Her uçağın birim fiyatı hızla artıyor ve bakımı da çok külfetli hale geliyor. Savaş uçağı geliştirseler bile onu seri üretemezler, sadece kendileri için kullanırlar. Geliştirme tamamlandıktan sonra teknik özelliklerin ve fiyatın ne olduğunu görmemiz gerekecek."

24

"Teknolojimiz eksik olmasına rağmen KF-21 Blok 1'i tasarlarken en baştan boyutu artırarak ölçeklenebilirliği düşünmeliydik."

25

"Vay be, bu projenin sadece bir maket olduğunu düşünmüştüm ama vay be, muhteşem."

26

"Japonya'da bile bu haber büyük ilgiyle karşılandı. KF-21 ile KAAN'ın karşılaştırıldığı doğru ama KAAN daha popüler gibi görünüyor."

27

"Oyun değil de gerçek bir uçuşa benziyor. Türkiye'nin havacılık gelişiminin mihenk taşı."

28

KAYNAK: TR HABER