AKİT MENÜ

Otomotiv

Almanya'da Togg depremi! Kimse neler olduğunu anlayamadı

Türkiye'de uzun yıllar yüksek satış sayılarına sahip olan Alman devleri son dönemde büyük bir sıkıntıya girmiş durumda.

1

Türkiye'de uzun yıllar yüksek satış sayılarına sahip olan Alman devleri son dönemde büyük bir sıkıntıya girmiş durumda.

2

Alman otomotiv markalarının Türkiye'deki pazar payı nisan ayı itibarıyla yüzde 16,81'e gerilerken, satışları en fazla azalan markalar BMW ve Audi oldu.

3

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlediği bilgiye göre, Türkiye sıfır otomobil ve hafif ticari araç pazarında toplam satış sayısı, bu yılın ocak-nisan döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11,3 artarak 371 bin 438 olarak gerçekleşti.

4

Otomobil satışları, söz konusu dönemde yüzde 16,62 artışla 294 bin 837 adet, hafif ticari araç satışları ise yüzde 5,2 azalışla 76 bin 601 adet oldu.

5

Türkiye'de uzun yıllar yüksek satış sayılarına sahip olan ancak burada otomobil üretimi konusunda herhangi bir yatırımı olmayan Alman markalarının, Türkiye pazarındaki konumlarında zayıflama görülüyor.

6

Alman otomotiv firmalarının Türkiye'de ocak-nisan dönemindeki satış sayılarına bakıldığında, Volkswagen 25 bin 375 adetle ilk sırada yer aldı. Satış sayısında 11 bin 705'e ulaşan Skoda ikinci ve 11 bin 299 satışla Mercedes-Benz üçüncü oldu. BMW, 5 bin 318 satışla dördüncü, Audi ise 5 bin 79 satışla beşinci sırada konumlandı.

7

ODMD listesine yeni firmalarının da dahil olmasıyla pazardaki toplam marka sayısı 54'e yükseldi.

8

Özellikle yerli ve milli otomobil TOGG'un piyasaya çıkması ve satış rekorları kırması Almanların piyasadaki gücünü bir bakıma kırmışa benziyor. Almanlar ise bu duruma çözüm arıyor.

9

Hatta TOGG Ceo'su Gürcan Karakaş önceki gün verdiği bir röportajda, TOGG ile ilgili satış oranlarına değinerek, “Yılın ilk 4 ayına bakıldığında Togg yüzde 35,29’luk payla pazar lideri oldu, nisan ayında yüzde 49,25’lik pazar payına ulaştı" açıklaması yapmıştı.

10

Yerli üretim yapan markaların yanı sıra Çin, Güney Kore ve Japonya markaları da pazarda güçlü oyuncular arasında yer alıyor. Özellikle Çinli markalarında düşük fiyatlardan piyasaya girmesi de Alman markaların satış rakamlarını etkilemişe benziyor.