AKİT MENÜ

Ekonomi

Almanya'da insanların nelerden tasarruf ettiği ortaya çıktı

Enflasyonun arttığı Almanya'da vatandaşların nelerden tasarruf ettiği ve neleri almaktan artık vazgeçtiği ortaya çıktı.

2024-06-03 00:15:49
1

Enflasyonun arttığı Almanya'da vatandaşların nelerden tasarruf ettiği ve neleri almaktan artık vazgeçtiği ortaya çıktı.

2

Enflasyon tüketicilerin ruh halini bozuyor ve bazı sektörleri diğerlerinden daha fazla etkiliyor. Yapılan bir araştırma, harcama isteksizliğinden en çok zarar gören sektörleri gösteriyor.

3

Enflasyon önemli ölçüde düşmüş olsa da Almanya'da pek çok tüketici hala alışveriş yapmaktan kaçınıyor. Tasarruflar öncelikle giyim ve aksesuarlar ile restoran ve bar ziyaretlerinde yapılıyor. Bu durum, fiyat karşılaştırma portalı Idealo tarafından Pazar günü yayınlanan bir ankette ortaya çıktı. Yaşları 18 ile 64 arasında değişen 2.000'den fazla kişiye en çok hangi tüketim mallarından tasarruf etme olasılıkları olduğu soruldu.

4

Giyim ve aksesuar (yüzde 52), elektronik (yüzde 44) ve yarış bisikleti ya da trekking çadırı gibi hobi ve eğlence ürünleri (yüzde 43) en sık dile getirilen ürünler oldu. Eczaneler ve kozmetik (yüzde 27) ve gıda (yüzde 30) daha az etkilendi. Tüketiciler en az kesintiyi sağlık ürünlerinde (yüzde 15) yapıyorlar.

5

Idealo fiyat uzmanı Florian Kriege, "Bazı sektörlerin sonuçlardan diğerlerine göre daha fazla etkilendiği görülmüştür. İnsanlar sağlıklarından tasarruf etmektense yeni kıyafetlerden ya da yeni elektronik eşyalar gibi büyük alımlardan vazgeçmeye daha meyilli" dedi.

6

Birçok insanın tutumluluğu kültürel ve boş zaman aktivitelerini de etkiliyor. Bu durumdan en çok etkilenenler restoran ve barlar. Ankete katılanların yüzde 53'ü buralarda kesintiye gittiklerini söyledi. Her iki durumda da yüzde 47'lik bir kesim konser, festival ve kulüp ziyaretlerini azalttı. Sergiler ve müzeler (yüzde 36) daha az sıklıkla dile getirildi.

7

Idealo uzmanı Kriegel, “Eğitime ve fiziksel zindeliğe büyük değer veriliyor ve restoranlara ya da barlara gitmek pek çok insanın onsuz da yapabileceği bir şey gibi görünüyor” dedi. Bunun bir nedeni de restoranlarda yemekten alınan KDV'nin yeniden artırılması ve fiyatların yükselmesi. Restoran ve barlara gitmek “giderek insanların artık karşılayamayacağı ya da istemeyeceği bir lüks olarak görülüyor”.

8

Idealo anketine göre, genel tüketici ruh halinde bir iyileşme görünmüyor. Katılımcıların yüzde 43'ü bir önceki yıla göre daha az ve sadece yüzde 7'si daha fazla tüketirken, yüzde 50'si aşağı yukarı aynı kaldı. Yüzde 82'si bir şeyler için birikim yapıyor. En sık dile getirilen konu tatil ya da seyahat (yüzde 42) olurken, yüzde 31'i emekliliği için, yüzde 19'u çocuklarının geleceği için ve yüzde 15'i de bir mülk için kenara para koyuyor.

9

Kaynak: ARTI49