Teknoloji-Bilişim
İHA'ların kritik parçasını vermeyen Kanada, Türkiye'nin kapısını çaldı: Bize o uçağı satar mısınız?
Türkiye'ye insansız hava araçlarının kritik parçası olan ASELFLIR 500'ü vermeyen Kanada, Ankara'nın kapısını çaldı.
Teknoloji-Bilişim
Türkiye'ye insansız hava araçlarının kritik parçası olan ASELFLIR 500'ü vermeyen Kanada, Ankara'nın kapısını çaldı.
Türkiye'ye insansız hava araçlarının kritik parçası olan ASELFLIR 500'ü vermeyen Kanada, Ankara'nın kapısını çaldı.
Türk savunma sanayisinin yüz akı olan HÜRJET, önemli bir kilometre taşını daha geride bıraktı. Türkiye'nin ilk yerli jet eğitim ve hafif taarruz uçağı, 100. test uçuşunu başarıyla gerçekleştirdi.
Türk Hava Kuvvetleri, ilk aşamada 4 adet HÜRJET sipariş etti. Bu siparişe 12 adet opsiyonel uçak da dahil edildi.
TUSAŞ'ın teslim planına göre, 2025 sonuna kadar 4 adet HÜRJET Block 0, 2028 sonuna kadar ise 12 adet HÜRJET Block 1 teslim edilecek.
Türk Yıldızları için de 12 adet ek HÜRJET Block 1 siparişi verildi. Bu gelişme, uçağın çok yönlülüğünü ortaya koyuyor.
Projenin motor tedariki konusunda da önemli adımlar atıldı. GE Aerospace ile 100 adet F404-GE-102 Turbofan Motoru için anlaşma imzalandı.
TUSAŞ, HÜRJET'in geleceğine dair iddialı hedefler belirledi. Şirket, 2030'ların ortalarına kadar Türk Hava Kuvvetleri'ne 100 adet, uluslararası müşterilere ise 300 adet HÜRJET satmayı planlıyor.
HÜRJET'in potansiyel müşterileri arasında Azerbaycan ve İspanya yer alıyordu. Bunlara manidar bir şekilde Kanada da dahil oldu.
Bilindiği üzere Kanada, Barış Pınarı Harekatı Operasyonu sebebiyle Türkiye'ye İHA'ların optik kamerasını satmayı reddetmişti.
İşte o Kanada, şimdi Türkiye'nin kapısını çaldı. Türkiye'den Hürjet'i istiyor. Bu durum, uçağın uluslararası arenada ilgi gördüğünü gösteriyor.