AKİT MENÜ

Otomotiv

BMW elektrikli araç satışlarında yükselişte, Mercedes düşüşte

Güncelleme Tarihi:

BMW, elektrikli araç satışlarını artırmaya devam ederken, en büyük rakibi Mercedes'in satışları gerilemeye devam ediyor. 2024'te BMW, elektrikli araç satışlarını oranında artırırken, Mercedes'in satışları " düştü.

2

BMW, elektrikli araç satışlarını artırmaya devam ederken, en büyük rakibi Mercedes'in satışları gerilemeye devam ediyor. 2024'te BMW, elektrikli araç satışlarını oranında artırırken, Mercedes'in satışları " düştü.

3

BMW Grubu, Mini markası dahil, 2024'ün üçüncü çeyreğinde 103.440 elektrikli araç satışı gerçekleştirdi ve geçen yılın aynı dönemine göre büyüme sağladı. Yılın ilk dokuz ayında ise 294.000'den fazla elektrikli araç satarak önceki yılın aynı dönemine kıyasla 'luk bir artış kaydetti.

4

Özellikle Avrupa pazarında güçlü bir performans gösteren BMW, rakiplerinden önemli pazar payları kazanmayı başardı. 2024'ün ilk dokuz ayında Avrupa'da BMW, 5,8 artışla 121.844 elektrikli araç teslimatı yaptı. BMW'nin iX1 ve i4 modelleri, bu büyümeye en büyük katkıyı sağladı. Jato Dynamics'in raporuna göre, Temmuz 2024'te BMW'nin Avrupa'daki elektrikli araç satışları ilk kez Tesla'yı geçti.

5

Mercedes, 2024'ün üçüncü çeyreğinde 46.900 elektrikli araç satışı gerçekleştirdi, ancak bu rakam, ikinci çeyreğe göre %8 ve geçen yılın aynı dönemine göre 1'lik bir düşüş anlamına geliyor. Yılın ilk dokuz ayında Mercedes'in elektrikli araç satışları " azalarak 148.500 adede düştü.

6

BMW’nin elektrikli araçlardaki başarısına rağmen genel araç satışları üçüncü çeyrekte düşerek 540.882 adede geriledi.

7

Yılın ilk dokuz ayındaki satışlar da %4,5 azalarak 1.754.158 olarak gerçekleşti. Özellikle Çin pazarında 0'luk bir düşüş yaşayan BMW, üçüncü çeyrekte 147.691 adet araç satışı yaptı.

8

Mercedes de Çin’de çift haneli bir düşüş yaşadı. Şirket, lüks araçlara olan talebin azalmasını ve giderek artan fiyat savaşını bu düşüşün temel nedenleri arasında gösterdi.

9

Çin’de düşük fiyatlı elektrikli araçların sayısının artması, yabancı markalar için zorlu bir rekabet ortamı oluşturuyor.