AKİT MENÜ

Yerel

İzmir’de dut ağacı kış ortasında meyve verdi

İzmir’in turistik ilçesi Çeşme’de bir evin bahçesinde bulunan dut ağacının kış ortasında meyve vermesi şaşkınlığa neden oldu.

İzmir’in turistik ilçesi Çeşme’de bir evin bahçesinde bulunan dut ağacının kış ortasında meyve vermesi şaşkınlığa neden oldu.


Küresel ısınmanın etkileri, tüm dünyada olduğu gibi İzmir’in Çeşme ilçesinde de görülüyor. Kış ortası olmasına karşın, hava sıcaklıklarının mevsim ortalamalarının üzerinde olması doğayı da etkiliyor. Birçok yaprağını dökmesine rağmen, çiçek açan ve çiçeklerini meyveye dönüştüren dut ağacı şaşkınlığa yol açtı. Alaçatı Mahallesinde bir evin bahçesinde bulunan, yaklaşık 10 yıllık olan ve son 5-6 yıldır meyve veren dut ağacının, ilk kez Ocak ayında meyve vermesi şaşkınlığa neden oldu.

Bahçesindeki dut ağacının yaklaşık 15 gün önce meyve vermeye başladığını görünce şaşırdığını söyleyen Veysel Çido, "Dut ağacı, normalde yaz mevsiminde meyve verir. Hava sıcaklığının kış olmasına rağmen yüksek olması, dut ağacını da etkiledi. Çiçekler meyveye dönüştü, meyveler de kızarmaya başladı" dedi.

Dedesinin diktiği dut ağacının Ocak ayında meyve vermesine çok sevinen 10 yaşındaki İclal Yıldırım da, her gün ağacın yanına geldiğini ve dutların olgunlaşmasını heyecanla beklediğini söyledi.

Yorumlara Git

Son dakika! İngiltere Başbakanı Keir Starmer istifa etti

Barış Boyun suç örgütüne büyük darbe: Şeytanın avukatları deşifre oldu! Yazışmalar ele verdi

MTA 13 yıl sonra güncelledi! İşte "Türkiye Diri Fay Haritası"nın son hali

Gürsel Tekin Sözcü TV'ye meydan okudu: "Hadi çağırın beni"

Binali Yıldırım Aksakallar Konseyi 19. Toplantısı'nda konuştu Orta Koridor Türk dünyasının omurgası