AKİT MENÜ

Teknoloji

O paralar cebinizde kalacak!

BTK, elektronik haberleşme sektöründe müşteri hizmetleri aramalarının ücretlendirilmesinde tüketici mağduriyetinin önlenmesi için düzenleme yapacak.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu tarafından (BTK), elektronik haberleşme sektöründe müşteri hizmetleri aramalarının ücretlendirilmesinde tüketici mağduriyetinin önlenmesine yönelik düzenleme gerçekleştirilecek.

BTK'ya gelen şikayetlerde elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmecilerin müşteri hizmetlerine yapılan aramaların her yöne paketler kapsamında yer almaması veya normal arama ücretlerinden daha pahalı bulunması nedeniyle tüketicilerin mağdur oldukları belirlendi.

Tüketici şikayetleri üzerine söz konusu hususlarda mağduriyetlerin giderilmesi amacıyla BTK, konuyla ilgili yapılacak düzenleme için kamuoyu görüşü alınmasına karar verdi. Bu kapsamda, abonelerin hizmet aldıkları işletmeciye ait müşteri hizmetleri numarasına doğru arama yapması halinde uygulanacak ücretlerin ilgili abonelik paketlerinin şebeke içi yönüne doğru arama ücretlerinden yüksek belirlenmemesi ve ilgili abonelik paketleri kapsamında şebeke içine doğru tanınan görüşme sürelerine dahil edilmesiyle ilgili yeni düzenleme için kamuoyu görüşü alınacak.

Abonelerin farklı bir şebekedeki müşteri hizmetleri numarasına doğru arama yapması halinde uygulanacak ücretlerin ilgili abonelik paketlerinin çağrının sonlandırıldığı şebeke yönüne doğru arama ücretlerinden yüksek belirlenmemesi ve ilgili abonelik paketleri kapsamında çağrının sonlandırıldığı şebekeye doğru tanınan görüşme sürelerine dahil edilmesini de kapsayacak düzenleme, gelecek görüşler doğrultusunda şekillendirilecek.

Yorumlara Git

Sağanak İstanbul’u vurdu! AFAD uyarmıştı

21 Eylül 2024: Günün Âyet ve Hadisi

21 Eylül 2021: Ahmet Esad Aslanlar'ın vefatı (Reisü-l Kurra)

Ünlü oyuncudan estetik isyanı!

Resmi tarihi açıkladılar! ABD Irak’tan çekiliyor