Ekonomi
UNİTED BİSCUİTS ALİBABA’DA SANAL MAĞAZAYA GİRDİ
Çin’e United Biscuits ile ağırlığını koyan Yıldız Holding, Çin’in en büyük e-ticaret şirketi Alibaba’nın bünyesindeki TmallGlobal platformunda ilk sanal mağazasını açtı
Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı Murat Ülker’in yaptığı Yıldız Holding, atıştırmalık alanında global bir oyuncu olma hedefi ile operasyonlarını sürdürüyor.
Bünyesinde bulunan Ülker, Godiva, United Biscuits ve Demet’sCandyile 4 milyar tüketicinin yaşadığı bir alanda faaliyet gösteren şirket, stratejik bir pazar olarak gördüğü Çin’deki faaliyetlerini genişletiyor.
Yıldız Holding’e bağlı United Biscuits şirketi, bu yeni mağaza ile e-ticaret operasyonu kapsamında üçüncü mağazasını açtı. Şirketin hali hazırda, İngiltere için McVitie’sSweeet, Kuzey Avrupa için DelacreMailbox olmak üzere iki sanal mağazası bulunuyor. Mağazaları ziyaret edenler, ürünleri kişiselleştirerek satın alma imkanı buluyor.
OPERASYONA E-TİCARET DESTEĞİ
Çin’dekiUnited Biscuits operasyonu McVitie’sDigestives üzerinden yürütülüyor. Bu yeni mağaza ile United Biscuits’in geleneksel kanaldaki operasyonu e-ticaret ile de desteklemiş oldu. Sanal mağazasını, ülkenin en önemli e-ticaret şirketi Alibaba’nın TmallGlobal platformunda açan şirket, 386 milyon Çinli tüketiciye ulaşacak.
Çin, 10 milyar dolarlık bir bisküvi pazarına sahip. Kişi başı yıllık tüketim ise 2,5 kg civarında. İngiltere’de bu rakamın kişi başı 10 kg olduğu göz önünde bulundurulduğunda, pazardaki potansiyel ortaya çıkıyor. Pazarının önümüzdeki 5 yılda 2015 fiyatları ile yüzde 6 büyümesi öngörülüyor.