Ekonomi
Kampanyalarla piyasa kırılganlığını aşacak
Seçimler ve uluslararası belirsizlikler nedeniyle 2015 yılındaki zorlu günlere rağmen, yapılan düzenlemelerin ve alınan kararların ekonomiye nefes olabileceğini belirten ERPA Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Ede, “Ancak bunlar yeterli değil. Bölgede ekonomi yüzde 70-80 geriledi. Farklı stratejiler uygulamak gerekiyor” vurgusunu yaptı. Ede, şirket olarak düzenledikleri kampanyalar ile piyasadaki kırılganlığı aşacaklarını belirtti.
EKONOMİ SERVİSİ - 2015 yılının genel görünümüyle piyasalar ve ekonomik panorama olarak kayıp bir yıl olarak nitelendirilebileceğini belirten ERPA Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Ede, iç piyasada taksit sayısının artırılmasına yönelik karar, emekli maaşlarının artırılması, asgari ücrete yapılan zam, öğrenci burslarının artırılması gibi kararların ekonominin olumsuz yönüne bir suni nefes gibi görülebileceğini, nakit akışının işleri artırabileceğinin öngörüldüğünü söyledi.
YETERLİ DEĞİL
Yeni Akit’e açıklamalarda bulunan Erdem Ede, “Bunlar olması gereken şeyler ama, yeterli değil. Bütün bunların aynı zamanda merkezi hükümet tarafından desteklenmesi gereken stratejik ayakları da var. Örneğin, bugün bir televizyon, çamaşır makinesi, ütü, elektrik süpürgesi, hala lüks tüketim gruplarında değerlendirilmekte ve yüzde 20’nin üzerinde vergi ile vergilendirilmektedir. Oysa, bu saydığım beyaz eşya, bir evin olmazsa olmazlarıdır, hayatımızın birer parçasıdır. Merkezi hükümetin bir şekilde bu ürünler arasında bir kategorik ayrıma gidip, mesela, -9 kiloluk çamaşır makinesi lükstür-gibi bir kayıt koyup, insanların daha ucuz bir şekilde, evinin eşyasını alabilmesini sağlayabilmesi yönünde bir düzenleme yapması gerektiği çok açıktır” açıklamasını yaptı.
2 BİN ESNAF KEPENK KAPATTI
Acil ve ivedi bir şekilde Doğu ve Güneydoğu’daki belirsizlik ortamının giderilmesi gerektiğinin de altını çizen Ede, “Bugün bu bölgelerde yaşananlar dolayısıyla 2 bin esnaf işyerini kapattı. Ekonomi yüzde 70-80 geriledi. Bu noktada Doğu ve Güneydoğu’da yatırımları olan ERPA sorumluluk misyonuyla üzerine düşeni yapmaya hazırdır, stratejik çözüm önerilerimizi bu problemi çözmeye yönelik yapılacak bir çalıştay veya toplantıda, devletimizin en zirvesi dahil olmak üzere herkesle paylaşmaya hazırdır” dedi.
Erdem Ede, dövizin ateşinin yükselmediği dönemde stoklara konulan, özetle yükselişten etkilenmeyen ürünleri, tekrar maliyet hesapları yaparak, halkın tercihine sunabilmenin çalışmalarını titizlikle sürdürdüklerini belirtti.
SATIŞ STRATEJİSİ ÖNEMLİ
Erdem Ede, “31 Aralık’a kadar devam edecek yıl sonu “ERPA Fırsat Günleri” kampanyamızda bu hesaplamalar neticesinde yüzde 30’lara varan indirimler planlıyoruz. Diğer yandan; 9 aya düşürdüğümüz taksit sayımızı 12 aya çıkartacağız. Gerek Güneydoğu’da, gerek Doğu’da ve gerekse İstanbul’daki dört mağazamızla birlikte eş zamanlı yürütülecek bu kampanyamızda insanlarımızın yüzünü güldüreceğiz. ERPA yine, kalitesini, güvenini, marka gücünü konuşturacak, yüzler gülecek, evler şenlenecek” dedi.