Gündem
Şehirlerarası seyahat için izin nereden alınıyor?
Koronavirüs salgını tedbirleri doğrultusunda şehirlerarası ulaşıma kısıtlama getirildi. Şehirlerarası ulaşım için izin belgesi alınması gerekiyor. Vatandaşlar “Şehirlerarası seyahat izin belgesini kimler nereden alır?” sorusunun cevabını araştırıyor. Peki, şehirlerarası seyahat için izin nereden alınıyor?
Koronavirüs salgını tedbirleri doğrultusunda şehirlerarası ulaşıma kısıtlama getirildi. Şehirlerarası ulaşım için izin belgesi alınması gerekiyor. Vatandaşlar “Şehirlerarası seyahat izin belgesini kimler nereden alır?” sorusunun cevabını araştırıyor. Peki, şehirlerarası seyahat için izin nereden alınıyor?
Koronavirüs salgını tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de etkisini sürdürüyor. Uzmanlar önümüzdeki iki haftanın son derece kritik olduğunu ifade ediyor. Bilim Kurulu tavsiyesi doğrultusunda şehirlerarası ulaşıma kısıtlama getirildi. Peki, şehirlerarası seyahat etmek isteyenler nereden izin belgesi alacak? İşte, detaylar…
Şehirlerarası seyahat için izin nereden alınıyor?
Şehirlerarası seyahat etmek zorunda olanlar hangi şartlarda ve kimlerin izin belgesini nereden alacağını araştırıyor. İşte, yapılan açıklama şöyle:
Tüm vatandaşların bulundukları şehirde kalmaları esas olacak, ancak tedavi ihtiyaçları nedeniyle doktor kararıyla sevk edilen, birinci derece yakınları vefat eden veya ağır hastalığı olanlar, özellikle son on beş gün içerisinde gelmiş olduğu yerde, kalacak yeri bulunmayan vatandaşlar "Seyahat İzin Kurullarından" seyahat izin belgesi alarak hava yolu ile seyahat edebilecek.
Otobüs ve hava yolu seyahatleri için düzenlenecek.
Kapsam Dahilindeki Vatandaşların İzin Talepleri;
a) Otogar ve havaalanlarında bu amaçla oluşturulan Başvuru Masaları,
b) Bakanlığımız tarafından bu işlemler için tahsis edilecek olan Alo 199 Çağrı Merkezi,
c) İçişleri Bakanlığı E-Başvuru" sistemi, üzerinden alınacak.
Seyahat izin belgesi talepleri, Seyahat İzin Kurullarınca gecikmeksizin değerlendirilerek yukarıda belirtilen esaslar çerçevesinde karara bağlanacak.
Karara bağlanan seyahat izin belgesi talepleri; bireysel başvurularda elden verilecek, telefon ve elektronik başvuruların sonuçları vatandaşlara mail, mesaj veya telefonla bildirilecek.
Seyahat İzin Kurullarınca, hava yolu ile seyahatine izin verilen vatandaşların listesi uçuşun gerçekleştirildiği il valiliğine gönderilecek.
Düzenlenen seyahat izin belgelerinin, Türk Hava Yolları ile elektronik ortamda paylaşılması için İçişleri Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı tarafından ivedi olarak gerekli sistem kurulacak. 199 Çağrı Merkezi ve "İçişleri Bakanlığı E-Başvuru sistemi faaliyete geçene kadar gelecek olan seyahat izin belgesi taleplerinin Başvuru Masalarından karşılanması için Vali ve kaymakamlar tarafından gerekli tedbirler (seyahat izin kurullarının sayısını, personelinin arttırılması vb.) gecikmeksizin alınacak.
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünce, 199 çağrı numarası üzerinden, taleplerin hızlı bir şekilde alınması ve karşılanması için yeteri kadar çağrı alıcının görevlendirilmesi sağlanacak.
Bilgi iletişim sistemlerinin biran önce entegre edilebilmesi için; il/ilçe otogarları ile havaalanlarında oluşturulacak Seyahat İzin Gruplarında görevlendirilen Valilik/Kaymakamlık temsilcisinin bilgilerinin (birden fazla ise her biri için ayrı ayrı) ekte gönderilen exel formatında (kesinlikle PDF ve fotoğraf olmayacaktır.) coskun.konakay@icisleri.gov.tr adresine 28.03.2020 tarihi (bugün) saat 21:00'e kadar muhakkak gönderilmesi sağlanacak.