AKİT MENÜ

Ekonomi

Kozan’dan 3 ülkeye narenciye ihracatı

Adana’nın Kozan ilçesinden 3 ülkeye 15 bin ton narenciye ihraç edildi.

Adana’nın Kozan ilçesinden 3 ülkeye 15 bin ton narenciye ihraç edildi.


Kozan Yaş Sebze ve Meyveciler Odası Başkanı ve ihracatçı Süleyman Delibaş, 90 kişiye istihdam sunduğu fabrikasından 4 ülkeye yılda 15 bin ton narenciye ve meyve ihracatı gerçekleştiriyor. Kozanlı kadınların desteği ile ürünler tek tek paketlenirken portakal, limon ve yeni başlayan kayısı hasadı 4 ülkeye ihraç için paketleniyor.

Çiftçinin ürünü hasat edip paketleyerek yurt dışına gönderdiklerini belirten Delibaş, "Şuan kayısı sezonu başladı. Irak ve Rusya’ya yolluyoruz. 70 kadın 20 erkek toplamda 90 kişi istihdam ettik. Kıbrıs’tan ithal ettiğimiz portakalı, Irak ve Gürcistan’a satıyoruz. Bu yıl 15 bin ton ihracat yaptık. Önümüzdeki sene hedefimiz 30 bin ton. Devletimizden Allah razı olsun. Lakin bazı belediyeler e-haciz uygulamasalardı şu salgın döneminde çok daha hoş olurdu” dedi.

Maskeleri ile aralıksız mesai yapan kadınlar, ülke ekonomisine ve kadın olarak ev ekonomisine destek sundukları için mutlu olduklarını ifade ederek, “5 yıldır paketleme işinde çalışıyoruz. Zorluğu da var kolaylığı da var" şeklinde konuştular.

Yorumlara Git

ABD ile İran arasındaki barış rafa kalktı

Dışişleri'nden İsrail’in Ermeni iftirasına tepki: Türkiye'ye iftira atarak kurtulamazsınız! Soykırımcısınız, hesap vereceksiniz!

Büyükelçilik harekete geçti: Mekke'de sokaklarda yaşayan Sivaslı Ali amca vatanına dönüyor

Dünya Kupası'ndan elendiler! O ülkenin devlet başkanı milli takım için soruşturma başlatılmasını istedi

Solcular, ekonomistler o işler öyle boş lafla olmuyor! Al sana üretim: Elektrikte üretim tüketimi, ihracat ithalatı geçti