AKİT MENÜ

Ekonomi

Uzakdoğulular Türk elmasını tadacak

Tayland’ın, yılda 210 milyon dolarlık ithalatını yaptığı elmanın Türkiye’den ihracatına izin vermesi sektör temsilcilerini sevindirdi.

Dünyanın dört bir yanına Türk meyvesini ulaştıran üreticiler, bir yandan da yeni pazar arayışını sürdürüyor. Son dönemde Uzak Doğu’ya açılan iş adamları, yavaş yavaş olumlu dönüşler almaya başladı. Geçen yıl Çin’in Türkiye’den kiraz alımına yeşil ışık yakması, bir bakıma diğer meyvelere de kapı araladı. Son olarak Tayland, Türkiye’den elma alacağını açıkladı. Yılda yaklaşık 90 milyon dolarlık elma ihracatı yapan Türkiye, Tayland ile yapılacak bağlantılarla bu rakamı daha üst seviyelere çıkartabilecek. Tayland gibi büyük bir pazardan aldıkları güzel haberle heyecanlanan elma üreticileri bir yandan da bu ülkede kalıcı olmanın hesaplarını yapıyor.

“Tayland süreci inceliyor”

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, Tayland Tarım ve Kooperatifler Bakanlığından gelen yetkililerin Türkiye’deki elma üretimi, ihracat, depolama gibi süreci incelediğini söyledi. Tayland’ın elmaya talep konusunda çok büyük bir potansiyeli olduğuna dikkati çeken Uçak, bu fırsatı en iyi şekilde değerlendireceklerine inandığını dile getirdi.

Türkiye’nin 2019 elma ihracatının 90 milyon dolar olduğunu vurgulayan Uçak, “Tayland yılda 210 milyon dolarlık elma ithal eden bir ülke. Elma ile başlayan sürecin başka ürünlerde de devam edeceğini umuyoruz” dedi.

Uçak, konuyla ilgili Ticaret Bakanlığı ile Tarım ve Orman Bakanlığının yoğun çaba sarf ettiğine değinerek, ihracatçılar adına bakanlık çalışanlarına teşekkür etti.

Yorumlara Git

ABD ile İran arasındaki barış rafa kalktı

Dışişleri'nden İsrail’in Ermeni iftirasına tepki: Türkiye'ye iftira atarak kurtulamazsınız! Soykırımcısınız, hesap vereceksiniz!

Büyükelçilik harekete geçti: Mekke'de sokaklarda yaşayan Sivaslı Ali amca vatanına dönüyor

Dünya Kupası'ndan elendiler! O ülkenin devlet başkanı milli takım için soruşturma başlatılmasını istedi

Solcular, ekonomistler o işler öyle boş lafla olmuyor! Al sana üretim: Elektrikte üretim tüketimi, ihracat ithalatı geçti