AKİT MENÜ

Ekonomi

Emeklilik nedeniyle işten ayrılmak mümkün mü?

Murat Özdamar, bir okurumuzun sorduğu, emeklilik nedeniyle işten ayrılmak mümkün mü? sorusunu cevapladı.

¥ Soru: Benim emeklilik yaşım haftaya tamamlanacak. Prim gün eksiğim de yok. Ancak işten çıkışlar yasaklandığı için işyeri muhasebecisi bana işten çıkışın yasaklandığını ve kendisi için işten çıkış yapamayacaklarını, çıkış olmayınca da emekli maaşı bağlanamayacağını söyledi. Böyle bir uygulama olabilir mi? Ahmet F.

¥ Cevap: Nisan ayında yapılan yasal düzenlemeyle birlikte iş sözleşmeleri üç ay süreyle ahlak ve iyi niyet kurallarına uymayan haller ve benzeri sebepler dışında feshedilemeyecek. Buna göre işverenlerin işçilerini çıkarmaları 3 ay süreyle yasak. Ancak buradaki yasak işçinin işten çıkarılmaması üzerine kurulu. Yani işçi emeklilik gibi nedenlerle işten çıkabilir. İşyeri muhasebecisine emeklilik nedeniyle çıkışınızı yapabileceğini, yasağın işçinin işten çıkması için değil işvereninin işçiyi işten çıkartması için olduğunu hatırlatın.

Yorumlara Git

ABD İran kıyılarını vurdu! Ateşkes resmi olarak sonlanırsa dünya için felaket olur!

Mehmet Şimşek'ten 'Erken seçim' açıklaması!

İçi tamamen LGBT'li sapıklarla dolu gemi İstanbul'a geliyor! Bu küstahlığa yetkililer suspus! İstanbul halkı çocuklarınızı koruyun!

Ateşkesi yok sayan ABD'ye sert uyarı! 'Karşılık vereceğiz'

Mısırlı alimin Türkiye ve Erdoğan sözleri dünyada yankılandı