AKİT MENÜ

Ekonomi

İşten çıkarma ertelendi mi?

Koronavirüsle mücadele sürecisinde hükümet işten çıkarmaları yasaklandı. Bu süreçte hem işverenin hem de çalışanın mağdur olmaması için kısa çalışma ödeneği veriliyor. Kısa çalışma ödeneği alamayanlara işsizlik maaşı ve ücretsiz izin parası ödenmekte. İşten çıkarmaların önüne geçmek için ise işten çıkartmalar 3 ay yasaklanmıştı. Süresinin dolmasına az bir süre kala Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’tan işten çıkarmalara ilişkin açıklama yapıldı. Peki işten çıkarmalar ertelendi mi?

Güncelleme Tarihi:

Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamalarında yeni istihdam paketi geleceğini belirtmişti. Bunun ardından NTV Ankara Temsilcisi Ahmet Ergen paketin detaylarına ilişkin çeşitli açıklamalarda bulundu. Bu bağlamda işten çıkarma yasağı 3 ay daha devam edecek. Bunun yanı sıra corona virüsü salgını kapsamında ücretsiz izne çıkarılan işçilere nakdi ücret desteği 3 ay daha devam edecek.

Ücretsiz izne çıkarılan işçilere nakit desteği 3 ay daha sürecek. Kısa çalışma ödeneği uygulaması model değişikliği ile devam edecek. İşverene istihdamı koruması karşılığında teşvik verilmesi gündemde.

Yorumlara Git

Türkiye - ABD maçı Canlı Anlatım

Hem katil hem de iftiracı! Hizbullah iddiaları yalanladı

Bir belediyeye daha rüşvet soruşturması! Tutuklama kararı verildi

Gafil İsrail'in sonu geliyor! Filistin tüm dünyaya diz çöktürdü

Rusya "barışa karşı en büyük engeli" açıkladı