AKİT MENÜ

Ekonomi

Emekliliği gelen işçi işten çıkabilir mi?

Murat Özdamar, emeklilik ve sosyal güvenlikle ilgili konulara ilişkin gelen soruları cevapladı.

¥ Soru: Ben sigortalılık süresini ve prim gününü tamamladım. Emeklilik yaşım ise 8 gün sonra doluyor. Şimdi üç aylık işten çıkış yasağı nedeniyle ben işimden çıkıp emeklilik dilekçesi verebilir miyim? Hakan H.

¥ Cevap: Çalışma mevzuatımızda 17 Nisan 2020 tarihinde yürürlüğe giren düzenleme gereği iş sözleşmeleri üç ay süreyle ahlak ve iyi niyet kurallarına uymayan haller ve benzeri sebepler dışında fesih edilemeyecek. Bir anlamda işverenlerin işçi çıkarmaları 3 ay süreyle yasaklandı. Ancak bu işçinin üç ay boyunca işten çıkmayacağı anlamına gelmesin. İşçi emeklilik nedeniyle işten çıkabilir veya iş bittiği için işçi işten çıkarılabilir.

SGK işten çıkış kodlarına göre 2, 3, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24, 25, 29, 30, 33, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 kodları için çıkış yasağı yok. Bunların dışında kalan kodlar için işten çıkış yasağı bulunuyor. Okurumuz işten çıkışını yaptırarak akabinde SGK ya emeklilik dilekçesi verebilir. Ayrıca dilerse aynı veya farklı işyerinde emeklilik sonrası destek primine tabi çalışabilir.

Yorumlara Git

Hem katil hem de iftiracı! Hizbullah iddiaları yalanladı

Bir belediyeye daha rüşvet soruşturması! Tutuklama kararı verildi

Gafil İsrail'in sonu geliyor! Filistin tüm dünyaya diz çöktürdü

Rusya "barışa karşı en büyük engeli" açıkladı

Bütün dünya anladı da şu sol zihniyet anlamadı! Küresel savunmanın çelik kalbi Türkiye oluyor!