AKİT MENÜ

Ekonomi

İstifa eden işçiye, işsizlik maaşı bağlanır mı?

Ekonomi ve sosyal güvenlik uzmanı Murat Özdamar, siz değerli okuyucularımızdan gelen soruları yanıtlıyor.

¥ Soru: Ben dört yıldan bu yana çalıştığım işyerinden dört ay önce istifa ederek ayrılmıştım. İşsizlik maaşı için başvuru yapmadım. Şimdi başvuru yapsam bana işsizlik maaşı bağlanır mı? Yasin D..

¥ Cevap: İşsizlik maaşı, çalışma istek ve arzusu bulunmasına rağmen işini kaybeden işçilere ödenir. Diğer bir ifadeyle işten çıkarılan veya haklı nedenle iş ilişkisini sona erdiren işçinin işsizlik maaşı alma hakkı bulunuyor. Sizin gibi kendi iradesiyle işi bırakan yani işten ayrılan (istifa eden) işçilerin işsizlik maaşı alma hakkı bulunmuyor.

Yorumlara Git

İzmir'de rüşvet depremi büyüyor! Her Taşın Altından O isim Çıkıyor!

Papazdan aldığı rüşveti sus payı vermiş

TÜİK, ölüm ve ölüm nedeni 2025 yılı istatistiklerini açıkladı! İşte dikkat çeken o rakamlar

Bosna’da siyonist fitne

Bir yanda korsan bir yanda genel başkan! Kılıçdaroğlu ve Özel arasında butlan sonrası ilk temas