AKİT MENÜ

Ekonomi

Ordu'da derelere 80 bin kırmızı benekli alabalık yavrusu bırakıldı

ORDU (AA) - Ordu'nun 2 bin rakımlı Çambaşı Yaylası'ndaki dereye 80 bin kırmızı benekli alabalık yavrusu salındı.

Tarım ve Orman Bakanlığı ile Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğünce başlatılan "Doğal Alabalık Üretilmesi ve Orman İçi Suların Balıklandırılması Projesi" kapsamında, Kabadüz ilçesine bağlı Çambaşı Yaylası deresinde program düzenlendi.

Ekipler tarafından 80 bin kırmızı benekli doğal alabalık yavrusu dere ile diğer su kaynaklarına bırakıldı.

Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Coşkun Alp, burada yaptığı konuşmada, bilinçsizce yapılan avlanmalar sonucu balık sayısında azalma görüldüğü için Bakanlık yetkililerince derelere her yıl balık bırakıldığını söyledi.

Bakanlık ile Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü yetkililerine teşekkür eden Alp, "Bugün burada Trabzon Maçka üretim istasyonunda üretilen 80 bin alabalığı Çambaşı Yaylamızın derelerine saldık. Derelerimizin eski zamanlarda olduğu gibi alabalık açısından daha zengin hale gelebilmesi için yapılması gereken en önemli şey bilinçsiz avlanmanın önüne geçmektir. Bu kuralların uygulanması noktasında gerekli hassasiyeti göstermeliyiz." diye konuştu.

Programa, Kabadüz Belediye Başkanı Yener Kaya ve Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü ekipleri de katıldı.

Öte yandan Ordu'da, 2007 yılından bu yana 655 bin benekli alabalığın Kabadüz ve Gölköy ilçelerindeki dere ve göllere bırakıldığı bildirildi.


Yorumlara Git

Tasarruf için gelmişti! Ek bütçe talep etti

UCM yargıçları harekete geçti! ABD'ye dava açtılar

CHP'de Mansur Yavaş diktatörlüğü Haymana'yı vurdu! CHP'den istifa edip AK Parti'ye geçen Levent Koç kirli çamaşırları tek tek deşifre etti!

Trump'tan flaş açıklama! 'Erdoğan çağırmasa gitmezdim'

"Tekstil gözden çıkarıldı mı?" Bakan Bolat'tan çok net cevap