AKİT MENÜ

Ekonomi

Merkez Bankası duyurdu: Çin ile swap anlaşması

Merkez Bankası, Çin ile imzalanan swap anlaşması kapsamında ilk Çin Yuanı fonlamasının 18 Haziran'da yapıldığını açıkladı.

Güncelleme Tarihi:

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) ile Çin Halk Cumhuriyeti Merkez Bankası arasında 2019 yılında yenilenen swap (para takası) anlaşması çerçevesinde Çin Yuanı (CNY) fonlamasının ilk kullandırımları 18 Haziran'da yapıldı.

TCMB'den yapılan açıklamada, "Bu sayede ilgili bankalar aracılığı ile çeşitli sektörlerdeki Türk şirketleri, Çin'den ithalatlarını CNY cinsinden ödeme yaparak gerçekleştirmiştir" denildi ve şu bilgiler verildi:

"Swap anlaşması kaynaklarının kullanılmış olması, uluslararası ticaret ödemelerinde yerel para kullanımı ve Türk firmalarının uluslararası likiditeye erişimi açısından önem arz etmekte olup aynı zamanda her iki ülke arasındaki mali işbirliğini de güçlendirecek bir adım olarak değerlendirilmektedir.

Öte yandan ticari bankalar da uluslararası faaliyetlere ilişkin ürün yelpazelerini, söz konusu swap anlaşmasını dayanak alan bir strateji ile genişletebileceklerdir. TCMB, uluslararası ticaret ödemelerinin yerel para birimleri ile yapılmasının yanı sıra swap anlaşmalarını ve bu kaynaklarının kullanımını desteklemeye devam edecektir."

Yorumlara Git

Trump'tan flaş açıklama! 'Erdoğan çağırmasa gitmezdim'

"Tekstil gözden çıkarıldı mı?" Bakan Bolat'tan çok net cevap

CHP'de vicdanları sızlatan rezalet! Eski vekil Fahrettin Üstün öz annesini ve bakıcısını eve kilitleyip darp etti!

Tesettürlü genç kızlara sözlü taciz cezasız kalmadı

Trump'tan küstah İran açıklaması! Savaş çok iyi gidiyor ve büyük farkla kazanıyoruz!