AKİT MENÜ

Ekonomi

Kapasite kullanım oranı haziranda arttı

İSTANBUL (AA) - İmalat sanayisi genelinde kapasite kullanım oranı (KKO), haziranda bir önceki aya göre 3,4 puan artarak yüzde 66,0 seviyesine yükseldi.

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'ndan (TCMB) yapılan açıklamaya göre, imalat sanayisinde faaliyet gösteren 1.740 iş yeri tarafından haziran ayı İktisadi Yönelim Anketi'ne verilen yanıtlar toplulaştırılarak değerlendirildi.

Anket sonuçlarına göre, imalat sanayisi genelinde kapasite kullanım oranı, haziranda bir önceki aya göre 3,4 puan artarak yüzde 66,0'ya yükseldi.

Mevsimsel etkilerden arındırılmış kapasite kullanım oranı da (KKO-MA) bir önceki aya göre 3,1 puan artarak yüzde 65,8'e ulaştı.

Aylar itibarıyla kapasite kullanım oranı şöyle (yüzde):Aylar2018 20192020Ocak78,274,475,5Şubat77,874,076,0Mart77,874,375,3 Nisan77,375,0 61,6Mayıs77,976,3 62,6Haziran78,377,1 66,0Temmuz77,176,2 Ağustos77,876,6 Eylül76,276,3 Ekim75,476,4 Kasım74,177,2 Aralık74,177,0


Yorumlara Git

Bakan Kurum gelecek 10 yıla işaret etti: Küresel enerji düzeni değişiyor

İletişim Başkanı Duran dönüşümü anlattı! Türkiye artık NATO'nun merkezinde

Ümit Özdağ'a Şeyh Said’e hakaretten ceza: Canın cehenneme faşist!

Destici’den zirve öncesi DEM uyarısı ‘Özgürlük’ maskeli eylemler engellensin

6’lı masanın sacayağına bak sen: Ülkenin sorunlarını çözmeye talipmiş!