AKİT MENÜ

Aktüel

Türkiye’nin hayaleti

MİLGEM Projesi kapsamında üretilen TCG Büyükada, Türkiye’nin gururu olarak denizlerde seyir yapıyor. Benzer örnekleri ile karşılaştırıldığında “hayalet gemi” olarak öne çıkan TCG Büyükada’nın ilk özelliği, diğer gemilerin radarlarında görünmemesi.

Güncelleme Tarihi:

KOCAELİ - Milli Gemi Projesi'nin (MİLGEM) ikinci gemisi TCG Büyükada, dünya üzerindeki benzer örnekleriyle karşılaştırıldığında oldukça düşük izler bıraktığı için "hayalet gemi" olarak anılıyor. MİLGEM Proje Ofisi tarafından dizayn ve entegrasyonu tamamen milli imkanlarla yapılan TCG Büyükada, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, TÜBİTAK ve milli firmalarca geliştirilen sistemler sayesinde emsallerine göre çok üstün özelliklere sahip bulunuyor.

RADARA YAKALANMIYOR

TCG Büyükada Savaş Harekat Merkezi Savaş Harekat Subayı Deniz Yüzbaşı Mükerrem Demirci, yaptığı açıklamada, TCG Büyükada'ya "hayalet gemi" denmesinin birkaç sebebi olduğunu belirterek, ilk özelliğin, geminin diğer gemilerin radarlarında görülmemesi olduğunu söyledi.

TCG Büyükada'nın diğer gemilerin radarlarında çok küçük bir boyutta göründüğünü dile getiren Demirci, "Örneğin geçen gün Çanakkale Boğazı'ndan geçerken oradaki sahil radarı 'sizi göremiyorum, ayrıldınız mı' diye sordu. Bu şekilde başka örnekleri de var. İlk milli gemi Heybeliada'nın boğazda önüne bir balıkçı teknesi kırıyor, 'ne yapıyorsun' dediklerinde 'göremedim' sizi diyor. Yani gemi bu boyutlarda olmasına rağmen inanılmaz küçük bir eko veriyor" diye konuştu.

Demirci, bunun dışında geminin tamamında ses çıkarmamasını sağlayan sistemler olduğuna dikkati çekerek, gemide hem izolasyon malzemeleri kullanıldığını hem de bütün ses çıkaran makinelerin kapsül içerisine alındığını kaydetti.

Demirci, manyetik olarak geminin sinyalini alıp patlayan mayınlar bulunduğunu, bunu engellemek üzere gemide TÜBİTAK tarafından geliştirilmiş bir sisteme sahip olduklarını vurgulayarak, bu sistemin geminin manyetik izini tamamen sıfırladığını, bu sayede geminin manyetik olarak da herhangi bir eko vermediğini anlattı. Demirci, şöyle konuştu: "Biz yine TÜBİTAK'ın yaptığı bir sistem vasıtasıyla anlık olarak geminin ısı seviyesini görebiliyoruz. Bu sistemi kullanarak mümkün olduğu kadar infrared başlıklı güdümlü mermilere kendimizi belli etmeyecek şekilde yönümüzü değiştiriyoruz."

Demirci, 250 kilometre SMART-S radarına sahip olduklarını dile getirerek, "Hava ve su üstü radarımız var. Su üstünde dünya yuvarlak olduğu için 30, 40 mil ötesini görmeniz mümkün değil ama havaya yönelik olarak 250 kilometreden tespit edebiliyoruz. Yaklaşık 140 km mesafeden uçakları elektrooptik sistemlerimizle takip edebiliyoruz. Sonarımız var 20 mil mesafeden denizaltıları tespit edebiliyoruz. Sonarımız da tamamen milli" ifadesini kullandı.

Yorumlara Git

Cumhurbaşkanı başdanışmanından Sabancı Üniversitesine Cuma namazı tepkisi: Hakimler bile duruşmaya ara veriyorsa sen de vereceksin!

Galatasaray zorlandı ama kazandı

Murat Alan Söz Meydanı'nda konuştu: Ben bunu bir hezeyan gibi görüyorum

Burak Ateş ne iş yapıyor?

Perinçek’ten Yeşil’i hortlatıp, ‘Apo petrolden de pay istiyor’ diyen Saygı Öztürk’e tepki: Süreci dinamitliyor