Ekonomi
Sanayici elektrikte de indirim bekliyor
BOTAŞ’ın temmuz başından itibaren sanayi ve elektrik üretiminde kullanılan doğal gazda yüzde 9.7 ila yüzde 12,5 indirim uygulanmaya başlanması, sanayi kesiminde memnuniyetle karşılandı.
Haziran ayında başlayan yeni normal dönemle birlikte toparlanma sürecine giren sanayiciler, üretim maliyetlerinde önemli yer tutan elektrik faturalarının da hafifletilmesini bekliyor. EPDK’nın gelecek üç ay boyunca elektriğe zam yapmamasını olumlu bulan sanayi odaları başkanlarının ortak temennisi ise doğal gaz indirimiyle başlayan destek sürecinin elektrik indirimiyle taçlandırılması.
Normalleşme için şart
Özellikle enerji maliyetlerinde TEİAŞ İletim Bedeli ile Yenilenebilir Enerji Kaynakları Destekleme Mekanizması (YEKDEM) nedeniyle her ay elektrik faturalarında öngörülemeyen fiyat artışlarıyla karşılaşan sanayiciler, enerjide de normalleşme adımları atılmasını istiyor.
Organize Sanayi Bölgeleri Derneği (OSBDER) Başkanı Hilmi Uğurtaş, Corona virüs sebebiyle OSB’lerde birçok üretim dalında elektrik üretiminin azalmasına rağmen, faturanın son iki ayda yüzde 43 arttığını söyledi.
Bakanımızdan talep ediyoruz
Organize Sanayi Bölgeleri Üst Kuruluşu (OSBÜK) Başkanı Memiş Kütükcü ise yeni normalle birlikte sanayicilerin işlerinde de bir toparlanma sürecinin başladığını, ancak bu sürecin zaman alacağını ifade etti. Kütükçü, “Sanayi üretiminin üçte birini gerçekleştiren OSB’lerimizde YEKDEM ve TEİAŞ İletim Bedeli kaynaklı fiyat artışları yaşanıyor. Pandemi sürecinde sanayicimizin elinde olmayan sebeplerle, OSB’lerde kapasite kayıpları yaşandı. Buna bağlı olarak işletmelerimizin finans yapısında bozulmalar oldu. Toparlanmanın sağlıklı olması için, OSB’lerde enerjide mutlaka bir düzenleme yapılmalı. Bu yükün Hazine ve Maliye Bakanlığımızla paylaşılmasını talep ediyoruz” dedi.
Bakan Albayrak’a teşekkür
Oda başkanları, söz konusu taleplerinin Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak tarafından da dikkate alınacağı umudunu taşıdıklarını kaydederek, doğal gazda yapılan indirimden dolayı da teşekkürlerini ilettiler. Nitekim Bakan Albayrak, doğal gaz indiriminin ardından yaptığı açıklamada, ekonomideki her olumlu gelişmeyi vatandaşlara yansıtmaya, üretim ve istihdamı artırmak için var güçle çalışmaya devam edeceklerini belirterek, “Pandemi döneminde desteklerle koruduğumuz sanayimizin ve ekonomimizin hızlı toparlanmasına katkı sağlayacak bu indirimin hayırlı olmasını diliyorum” mesajını paylaşmıştı.