AKİT MENÜ

Ekonomi

New York borsası yükselişle kapandı

WASHINGTON (AA) - New York borsası, haftanın ilk işlem gününü yükselişle tamamladı.

Kapanışta, Dow Jones endeksi yüzde 0,03 artışla 26.680,93 puana ulaştı.

Standard&Poor's (S&P) 500 endeksi yüzde 0,85 artarak 3.252,11 puana, Nasdaq endeksi yüzde 2,51 kazançla 10.767,09 puana yükseldi. Nasdaq endeksinin güçlü performansında Amazon, Microsoft, Alphabet, Apple gibi teknoloji şirketlerinin hisselerindeki yükseliş etkili oldu.

Yeni tip koronavirüse (Kovid-19) karşı yürütülen aşı çalışmalarındaki gelişmeler de endekslerdeki yukarı yönlü seyirde belirleyici oldu.

Oxford Üniversitesi tarafından klinik çalışmaları devam eden potansiyel Kovid-19 aşısının güvenli olduğu ve bağışıklık sistemini desteklediği bildirildi.

Öte yandan, ABD'de Kovid-19'a karşı hayata geçirilmesi planlanan yeni teşvik paketinin görüşmeleri başladı.

ABD Hazine Bakanı Steven Mnuchin, yeni teşvik paketinin tutarının 1 trilyon dolardan başlayacağını ve söz konusu teşvik paketinin odağında çocuklar, istihdam ve Kovid-19 aşısının olacağını belirtti.

Yorumlara Git

Özel'ci Umut Akdoğan: CHP'ye keşke Kılıçdaroğlu yerine kayyım atansaydı

Laikçi azınlık başörtülüleri imha planı yaparken… CHP’li İzmir Büyükşehir’den toplu yoga ayini

Son dakika! Haymana Belediye Başkanı CHP'den istifa etti

CHP'li Adalar Belediyesi'nde kirli çark ifşa oldu: Detaylar evlere şenlik!

Ünlü isimden 'Kupanın en kötü takımı' seçilen A Milli Takım’a sert tepki: Bunlara uçak tahsisi israftır