AKİT MENÜ

Aktüel

Zimbabve’den her ay 100 milyon dolar değerinde altın kaçırılıyor

ANKARA (AA) - Zimbabve’den her ay 100 milyon dolar (yaklaşık 747 milyon Türk lirası) değerinde altının yurt dışına kaçırıldığı bildirildi.

İçişleri ve Kültür Bakanı Kazembe Raymond Kazembe yaptığı açıklamada, ülkede diğer değerli taşların yanı sıra altın kaçakçılığının endişe verici boyutlara ulaştığını belirtti.

Kazembe, yasa dışı şekilde yurt dışına kaçırılan altın miktarının Zimbabve'yi her ay 100 milyon ABD dolar zarara uğrattığını ifade etti.

Ülkenin ana döviz kaynağının altın olduğunu hatırlatan Kazembe, tüm sınır karakolları ve havaalanlarına yasa dışı faaliyetleri tespit edebilecek gelişmiş bir güvenlik sistemi kurmayı planladıklarını kaydetti.

Zimbabve'de 2007'den bu yana yasa dışı faaliyet gösteren madencilere karşı başlatılan "Chikorokoza Ngachipere" operasyonunda, bugüne kadar 2 bin 300'den fazla kişi gözaltına alındı.

Yorumlara Git

MHP’den Yunanistan’a Batı Trakya tepkisi: Türkiye, Batı Trakya’nın da garantörüdür! Eninde sonunda başınızı yakacaksınız!

Hürmüz Boğazı'nda ateşle oynuyorlar! Anlaşma sonrası Umman açıklarında kargo gemisine füzeli provokasyon!

"İmamoğlu suç örgütü" davasında sıcak gelişme

Gölbaşı'nda tarihi mezuniyet! Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan teşkilata katılan 13 bin yeni yiğide talimat!

HÜDA PAR’dan İş Bankası çıkışı: Müslümanların parasıyla kurulan bankada CHP ve faiz niye var!