AKİT MENÜ

Aktüel

Rusya'da Şangay İşbirliği Örgütü Dışişleri Bakanları Konseyi toplantısı yapıldı

MOSKOVA (AA) - Rusya'nın başkenti Moskova'da Şangay İşbirliği Örgütü (ŞİÖ) Dışişleri Bakanları Konseyi toplantısı gerçekleştirildi.

Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, Rusya, Çin, Hindistan, Kazakistan, Kırgızistan, Pakistan, Tacikistan ve Özbekistan'dan oluşan ŞİÖ toplantısı ardından, basın toplantısı düzenledi.

Toplantıda, uluslararası terörizmle mücadele, uyuşturucu kaçakçılığı, organize suç, siber saldırı gibi konuların ele alındığını belirten Lavrov, "Bütün bunlar, ek adımlar atılmasını ve ortak çaba gösterilmesini gerektiriyor." dedi.

Lavrov, İran nükleer anlaşması konusunun da görüşüldüğü bilgisini paylaşarak, "Hepimiz, Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi tarafından oy birliğiyle kabul edilen anlaşmaya bağlı kaldığımızı teyit ettik. Bu anlaşmanın tüm üye ülkeler tarafından uygulanması gerekiyor." ifadesini kullandı.

Orta Doğu ile Afrika'nın kuzeyindeki sorunları, Afganistan ve Suriye meselesini de ele aldıklarını dile getiren Lavrov, ŞİÖ Devlet Başkanlar Konseyi Toplantısı'nın video konferans yoluyla kasımda yapılacağını söyledi.

Yorumlara Git

Türkiye’den dost ülkeye anında şefkat eli! Bakan Hakan Fidan telefona sarıldı: Yaraları birlikte saracağız!

‘İBB Kültür AŞ müdürünü polisler kaçırdı’ demişti! Ali Çağatay gözaltına alındı

Müslüman cenazesini ‘Baban belki babandır ama anan anandır’ diye anlatmıştı! Müptezel Müjdat’a hapis cezası!

Avrupa ülkesinde neler oluyor! Bugün önce uçak sonra tren kazası

Katile ıslıklı 'yuh'lu protesto protesto: 'Defol’ diye bağırdılar